Mammamys

Nattamningsblogg igen...
(blev uppdelad på två, nu är det morgon)

Funderar en del...
Funderar på det här med föräldragrupper och hur det kommer vara... Våran drar igång i slutet av denna månaden och jag ser fram emot det... Tror jag... Vill inte att det ska bli en måstegrej, och jag hoppas att dom som går på den vill knyta nya kontakter (annars känns det rätt bortkastat) för jag avskyr när folk är socialt passiva och nästan ger känslan av att de "skiter i vilket" och man därför behöver slita ur folk ord i en dialog eller vara överpositiv och överdrivet deppande för att nåt ska hända... Nåja... Mina funderingar :)

Jag har det ju dessutom rätt lyxigt redan på mammamys-fronten.
Jag har minst fem mammalediga väninnor varav jag stadigt umgås med tre av dem, nämligen min svägerska, aka "svägis" och vännerna VE & AKB. De andra två umgås jag med också men inte lika ofta och mycket som dessa :)

Vi ses och gör vad mammalediga mammor gör bäst: tar hand om bebisarna och bara umgås! Mig passar det perfekt! Oavsett om man varvar blöjbyten och amning med fika, promenader, lunch eller med scrapping så är det väldigt mycket roligare när man gör det ihop!

Jag ser fram emot fler sådana dagar när vi ses och bara umgås. Det blir inget avancerat, men ett andningshål på nåt sätt. Jag får hänga med tjejerna, samtidigt som jag fortsätter ta hand om min bebis. Kvalitetstid med mina vanliga kompisar :)
Supermysigt!

Ibland sover sig bebisarna igenom hela dagen och ibland blir det som det var sist hos AKB. Dvs att hon hade gjort god mat och bakat jättegott färskt bröd, men Stella skulle krångla hela tiden så det slutade med te och kaka i soffan medan Stella satt fast på tutten.

Jag vet att sånt ger sig med tiden och när rutiner kommer på plats, så det är väl bara att vänta :)

God morgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback