Hobbytiden som försvann

03:40, det börjar bli allt vanligare med natt-inlägg här på bloggen :)

Det slog mig just att jag behöver ändra i texten i min rubrik. Jag väntar ju inte barn längre - hon är ju här! Men för att göra det så behöver jag lite tid vid min dator. Den tiden är kraftigt bortprioriterad nu. Speciellt som jag kan gö det mesta via iPhonen :)

Annan tid som det inte blir så mycket av just nu är hobbytid.
Jag har ju framför allt två hobbys, matlagning och kortmakeri.

Att laga mat går snabbare än någonsin nu, ofta blir det makaroner och (våra hemmagjorda men frysta) köttbullar.
Kulinariska upplevelser som kittlar gommen och även mer avancerad vardagsmat som läckra stekar, mustiga långkok och fräscha hälsotallrikar lyser med sin frånvaro.
Det lär dock bli mer av matlagningen nu när vi ska testa lillan för komjölksprotein. Typ ingenting funkar ju då, så det är bara att börja om från början. Allt måste tillagas från scratch och inget som jag lagat tidigare och fryst in funkar (laktosfritt räcker inte). Man ska ha stenkoll! Tur att de flesta matlådorna som jag gjorde som gravid är uppätna nu iallafall :)
Det här blir spännande... och förmodligen ganska hälsosamt!

Vad gäller kortmakeriet gör jag självklart fortfarande kort, men hinner inte så mycket som jag skulle vilja. Födelsedagskort och kort till högtider får jag gjort, men kanske inte så mycket "bara för att det är skönt att sitta och pyssla". Den tiden kommer dock också tillbaka snart. Måste bara få lite bebisrutiner först :)

Nåja, nu är klockan 04:04 och Stella har släppt taget. Nu blir det förhoppningsvis nån timma sömn till för imorgon (idag) ska vi träffa VE och hennes lilla A, och åka på shoppingtur i babybutiker ihop!

God morgon på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback