fÖrSeNaT InlÄgG!

Hejhopp!
 
Förra veckan började med migrän, och pysselkurs på måndagen. Gissa vilket jag uppskattade mest… du har tre sekunder…allvarligt. Bra. Ja, pysslet är rätt.
På tisdagen jobbade jag hemifrån för att vi hade en hantverkare hos oss. En målare. Som satte upp en tapet. Fel tapet. Det är en av mina mindre glada dagar.
I onsdags bakade jag som ni som läser bloggen har koll på och i torsdags, då klippte frisören mig. Ca 2 dm rök och jag är nöjd men korthårig. (eller ja… det är ju fortfarande längre än axlarna, men ändå…)
Så nu har jag berättat vad som hände förra veckan utöver jobb, nu kan jag gå på helgen istället =)
 
I helgen var det sannerligen party på schemat.
Alltså, okej, i fredags var jag liiiite seg. Jag hade mastodontdeadline på jobbet (som jag kirrade, yej!) och efter det nalkades mysig fika med vännen Bus. Där hade jag varit redo att säga gonatt och dra täcket över huvudet. Istället fick jag och Anders den brillianta idén att kolla på en film. Jag köpte 1,2kg godis och vi satte oss i soffan. Men hallå. Shyssta förutsättningar jag fick då. En krigsfilm. Med utomjordingar. Med extrema mänger smatter. Utan text. Behöver jag säga att jag var en sovande tråkfru 10 minuter in i filmen?
Nåja…
 
På lördagen vad det dags för möhippa för kompisen AKJ (Snart AKB) så vi kidnappade henne enligt konstens alla regler klockan 10 på morgonen och satte på henne sån "fröken sverige-band" och tiara, och sen bar det av för en jättemysig dag. Ansiktsbehandling för blivande bruden, make up på alla oss andra (och henne såklart), Uppdrag på stan, precis som det ska vara och sen åkte vi vidare hem till tärnan som hade ordnat jättebra med en kreativ aktivitet i form av lermakeri (eller alltså… vad heter det då? Man gör liksom prylar av lera…) och glasmålning. Alla vi tjejer målade två vinglas var till det blivande brudparet i de färger som är tema på bröllopet! Mycket fiffigt =)
Sen var det middag och efterrätt och sen avrundades kvällen med godis och tjejtjatter.
Där hade hag varit redo att säga gonatt och dra täcket över huvudet. Men…
Jag, Bus och kompisen HL bestämde oss för att möta upp våra bättre (?) halvor på en inflyttningsfest vi blivit bjudna till och väl där var det ju full hollaballoa, så något täcke över huvudet blev det inte fören 01:30.
Jaja… Vi hade ju riktigt kul, så det var värt det.
 
Igår, söndag fixade vi massor i huset. Duvet, tvätta, dammsuga, moppa… såntdärnt… vi handlade mat på ICA och så var vi på K-Rauta igen. Skräll.
Dagen avslutades med en välförtjänt kebabpizza från nytestad pizzeria, lite godis (gud vad jag äter godis jämt då…) och en film som jag faktiskt såg klart och uppskattade! En romantisk komedi där man hörde vad de sa. Riktigt kul var den :)

(OCH EFTERSOM DET INTE ALLS VAR SÖNDAG IGÅR HAR ALLTSÅ BLOGGEN STRULAT IGEN. fnys./Nadja)

Kramisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback