Äntligen helg!!!

Veckornas dagar är också livet, men jag måste säga att jag är i en sån period nu (!) att jag uppskattar helgerna något så offantligt mycket. Det händer mycket hela tiden. Både på jobb och hemma på vardagskvällarna, så att när en sånhär, lugn och stillsam, helg kommer tackar jag inte nej. Äntligen lite tid att andas.

Jag är personligen inte något stort fan av duktighetstävlingen som pågår på facebook, men eftersom detta är min "skriva av mig-blogg" och DU är här av egen fri vilja kommer nu en liten uppdatering på vad som åstadkommits under den senaste tiden.... mja... inte allt förståss... men några highlights!

I förra veckan åkte Anders och hämtade vår köks-ö och i tisdags köpte vi en lampa att ha ovanför den. I onsdags fick hantverkarna klart köksgolvet (de hade lyckats repa) och sista tapet-skavanken, så då satte vi upp köks-ön. Jag är SÅ nöjd! Den är supebekväm och jag tycker själv att den är fasligt snygg (får man säga så? ja, för annars hade vi ju inte valt den). Lite stolar ska fortfarande till, sen så har vi oss en vardags-matplats också :)



I torsdags fick vi inviga den då Anders kollegor var på middag hos oss.
Jag fixade trerätters i italienskt tema (Anders önskemålstema) och alla (typ... elva) verkade nöjda och glada. Bästa betyget man kan få när man lagar mat är verkligen när man ser att den uppskattas och att folk tycker om det. Jag blev nöjd. Middagen blev bra. Pannacottan för lös, men vad ska man göra. 18 portioner är en större umaning än vanliga 4-8 (och tydligen var det inget fel på den ändå eftersom folk åt upp sin egen och sen ville ha med sig hem till sina äkta män)
Förrätt:
Antipasto misto:  Salame, pruschiutto, parmigiano, oliver, nätmelon och grissini.
Huvudrätt:
Höstig svamprisotto med ugnsgrillad majskycklingfilé samt plocksallad
Efterrätt:
vit choklad-pannacotta med marylandsmul
...och en liten espresso på det.

Igår blev det inte mycket gjort efter jobbet. Hämtmat (thai), snacks och Idol. Men idag vaknade vi med desto mer energi.
Efter att ha fixat budgeten för kommande året och mailkonverserat med vår trädgårdsdesigner har Anders mest hållt hus i garaget. Målat tror jag han har gjort... det blir verkligen bra där inne :)
Själv tvättar jag så det står härliga till (har ju som sagt inte haft så mycket vardagstid över) och gjort andra husliga saker som lunch och sånt...
Och så har vi helgfikat med en överbliven portion pannacotta (gjorde ett glas för mycket) med varm blåbärstopping och espresso...
...och så har jag ju faktiskt lyckats sy gardiner till pysselrummet också!
Såhär blev det:

Lite mörk bild, men håll till godo... dom är röda :) Året om!


Nu ska jag kalla in min motorsågande man så att vi kan sätta upp garderobsknopparna ihop... och framför allt för att han inte märkt att solen gått ner och att det är mörkt ute (gillar man sin motorsåg så gör man...)

Sen blir det nog komedifilm och snacks ikväll... känns helrätt! =)

Kram och trevlig lördagskväll på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback