Vilken födelsedagsHELG!!!

Den här bloggen är lätt retroaktiv. Jag skrev detta inlägg direkt efter min födelsedagshelg, men en sak eter den andra - bloggen blev inte publicerad.

Här kommer den i alla fall - bättre sent än aldrig eller hur =)

***
(Försökte mobilblogga vid tre tillfällen, publicera samma sak, men det verkar inte ha funkat. SÅ surt! Dumma!)
I alla fall, och nu ska jag försöka fatta mig hyfsat kort:

Jösses jesus kristus amaretto som en god vän en gång sa...
Vilken helg!
I fredags kväll skulle jag och Anders åka hem till hemstaden för en lugn födelsedagshelg med min Pasta och hans Päron, så efter den underbara födelsedagen packade vi varsin väska med myskläder.
I fredags innan lunch skulle jag och min chef ha ett mastodontmöte för att stämma av allt mellan himmel och jord innan semestrarna. Så innan lunchen förberedde jag mig för en eftermiddag med chefen, och sedan en sen kväll i bilen på väg till hemstaden.
MEN NÄ!
När jag och chefen kom ner till receptionen stod Anders där. Min första tanke var "Vad konstigt att han är här… och vad synd, just idag när jag har lunchmöte är han i stan" så jag sa "Vad gör du här? Jag ska ha möte hela lunchen"
"Nej du ska inte ha nåt möte, du ska åka med mig" sa Anders.
"Nej, tyvärr, jag kan inte, jag ska ha möte" sa jag
"Nej altså, jag var med på det här, du ska iväg" sa Chefen
"Men… vi… möte?" sa jag
Och sen trillade poletten ner. Haha! Ibland är man inte skarpaste kniven i lådan.
På väg till bilen meddelade Anders mig att vi skulle till hemstaden, och fira där redan nu, för imorgon (lördag) stod det minsann annat på schemat! Familjemiddag och vänner i Göteborg!
Ungefär samtidigt fick jag också reda på att världens bästa Sören inte kunde komma men att vi skulle bo hos henne… Knepigt… Jättekonstig känsla, göra Götet utan Sören liksom, men så var det i alla fall, och jag kan erkänna att jag trodde att de lurade mig, men det gjorde de inte. Hon kom inte. Och hon gjorde helt rätt. Hennes mormor fyllde supermånga år (jämna nittiotalet) på samma dag som jag, och prioriteringen var helrätt och självklar. Så i stort sett var valet för Anders att fixa en helg utan Sören, eller ingen alls. Jag förstår båda två fullt ut. Nog om detta.
Väl i hemstaden firades jag och Anders av våra föräldrar sådär alldeles extra som bara föräldrar kan!
Vi fick superfina presenter, god mat och stämningen var på topp. Men vet ni vad… Lördagen…!
På lördagen kom HELA min familj.
Alltså det var helt galet. HELA!
Vi är så många och så utspridda att vi liksom aldrig ses allihop samtidigt, men nu gjorde vi det!
Vilken lycka och vilken stämning.
Bror, fru och två "barn" (ålder 14-17), Syster och hela hennes 5-manna-"barnaskara" ålder (6-22) och en flickvän ålder 24, Jag och Anders, Svärmor och Svärfar och det otroliga värdparet såklart: Mamma och Pappa! Ni är helt enkelt BÄST!
Grillning, brottning på gräsmattan, skratt och lycka. Jag hade kunnat stanna i den känslan väldigt, väldigt länge… nästan surrealistiskt!
Vid tretiden var det dags att dra, så vi åkte halv fyra.
Väl framme i Sörens lägenhet förstod jag att hon verkligen inte skulle vara där. Då brast det lite, men hon hade gjort så fint för mig, med presenter, ett brev och ett plakat med henne på, att hon var med hela kvällen i alla fall :) älskade vän!
Snabbt ombyte och piffning och sen taxi till stan. Anders hade bokat bord på Berså.
Väl där droppade vänner in och efter en kvart var vi sisådär 20 gamla goa vänner som umgicks, skrattade, drack mojitos och åt middag tillsammans. Till och med några från stockholm var med i o m Iron Maiden, Metallica… ja… och så jag då ;)
Stämningen var på topp och jag fick många kära återseenden. Jag ville mingla och gjorde mitt bästa, men tenderade att fastna hos dem jag satte mig vid. Härliga kompisar som verkligen gör att man inte kan få nog :) Vid elvatiden fick vi nog av alla minderåriga, avklädda människor samt den höga ljudvolymen (sa jag att jag fyllde 30?) så vi bytte ställe, och landade på Ritz som var snäppet mer delikat. Där blev det mer prat, mer drinkar och vid 01:30 stundade obligatorisk nattamat.
Vi tog in på "gyllene måsen" och fick oss varsin årsförbrukning av fett och kolhydrater. Mums!
Vid tvåtiden var vi hemma hos Sören igen, och kunde konstatera att kvällen varit superlyckad.

Vilken fantastisk man jag har som kunde styra upp allt det där, både kidnappningen och överraskningsfesten, på sådant avstånd och samtidigt hålla det så hemligt för mig. Anders, du är helt otrolig! =)

På söndagen åkte vi tillbaka till hemstaden och myste lite med Pastan och Päronen, och sen på vägen hem så svängde vi förbi vårt hus… snart bor vi där, snart.
Den här helgen har verkligen varit känslosam. Lycka och nostalgi till den milda grad att jag får vätskebrist om jag fäller fler glädjetårar nu.
Hejja er, alla underbara människor!


Jag fick jättefina presenter också, och roliga!
Alla som känner mig vet att jag är fullständigt besatt av micropopcorn. (Livet är inte det samma utan micropopcorn och blodiga stekar, det är bara sån jag är)

Av min syster med familj
fick jag - födelsedagen till ära - 30 (TRETTIO!!!) paket med micropopcorn!!!! Alltså, jag brukar få X-antal popcorn paket i julklapp och de brukar hålla ungefär till mars, april, men nu jäklar fick jag en treårsförbrukning!!!
Ni är helt tokiga, och bara SÅ härliga! =D
Sen kom pricken över i:et. Eftersom Anders fyller 31 fick han 1 (ett) paket! HAHAHAHA! Jag skrattar fortfarande! =D

Av min systerson och hans sambo
(vi kan kalla dem för Puh och Loppan) fick jag - som är helt galen i lakritsshots, en 7:5a egentillverkad lakritsshot av Absolut och Türkisk peppar - den bästa sorten alltså. Så klockren present. Och Anders som gillar grogg fick en 7:5a Absolut så han kan bestämma smak själv. Tack världens sötaste ni!

Av Bror och familj
fick jag ett komplett sminkset från Clinique och ett jättefint halsband med matchande örhängen! Klockrena färger på både sminket och smycket, så jag kan ha dem både på jobbet eller på festen. Tusen tack!!!!

Av mina föräldrar
fick jag en otroligt värdefull sak. Jag fick nämligen ett arv från min farmor. En helt underbar brosh i guld, i form av en orkidé. Jag blev så tårögd och rörd när jag fick den att jag inte kunde prata så mycket om den, men jag är otroligt tacksam över den och ska bära den rätt. Det lovar jag. TACK!

Av Föräldrar och svärföräldrar i kombination
fick jag något jag önskat mig sen jag flyttade hemifrån för 10 år sedan. En symaskin!!!!!! Jag hoppade och tjöt när jag fick den, och även om jag aldrig kommer bli ens i närheten av så duktig som min egna mamma är på att sy, kan jag lova att jag redan kollat upp hur man syr både gardiner, påslakan och sänggavlar till nya hemmet. TUSEN TACK kära föräldrar av alla slag - Här ska SYS!!!! =D

Presenten från Anders
tappade jag andan när jag fick.
Jag hade ju (till många vänners förskräckelse) redan fått en onepiece en fantastisk födelsedagsmiddag och överraskningsmiddag, så jag trodde inte jag skulle få något mer, men det fick jag…. Verkligen.
En systemkamera (!) Nej, jag skojjar inte. En SYSTEMKAMERA!!!!
Helt otroligt!
Jag har sagt till honom att jag vill ha en sådan, att jag skulle vilja lära mig att ta fina kort och visst har vi kikat lite på halvt, men inte trodde jag på riktigt att jag skulle få en!!! Jag är så superglad för den, och den bor i min hand =)
Många foton kommer det bli, många.

Av vännerna som firade mig i Götet
var presenten att de kom, och det var verkligen det som gjorde mig gladast. Men det var också några som hade med sig fina paket och jag är nu ägare av ett styck presentkort från Åhlens som kommer väl till pass nu när jag ska inreda en massa rum tänker jag. Jag fick även ett presentkort på Blomsterhallen som passar ypperligt för vår tomt som kommer behöva en del utsmyckning närmsta åren och sist men inte minst fick jag en helt… hahaha, en helt galen present. Jag fick en MOTORSÅG! Haha!
Givetvis en leksaksmodell - men den är av exakt samma märke och modell som Anders motorsåg och den är t o m köpt på samma ställe! Den går att såga med (den klarar persilja, men pommes är lite väl tungt) och paketet innehöll även reservdelar såsom miniskiftnyckel och reservkedja. Hahaha, så himla tokigt =) Nu kan jag och Anders hjälpas åt med veden ;)

Av fina Sören fick jag ett supersnyggt halsband som jag bar redan samma kväll, och en bok som kommer komma väl till pass =)
Detta blev bra mycket längre än vad jag tänkt, så nu får jag avrunda och lyfta på hatten för idag.
Tack alla fina som var med,
Varma kramar från 30-åringen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback