Snowboardåkning #1, 2011

Hejhopp!

Nästan nyss hemkommen från lantstället och en helg i goda vänners lag och årets första snowboardåkning.

Vi var 10 vänner som myste ihop oss i stugan och inledde helgen med tacobuffé och myskväll innan vi lade oss tidigt för att vara pigga till åkningen dagen efter.

Åkningen gick bra!
Blir så glad varje gång jag kan säga så.
Jag åkte alla röda och svarta backar och jag kan konstatera att det är just de röda och svarta jag gillar bäst.
(sen är jag ju medveten om att röd backe i sverige inte är samma sak som röd backe i Alperna, men nu snackar jag Sverige)
Jag får fortfarane träningsvärk i ryggen efter åkningen. Anders har en teori om att det har med balansen att göra, jag parerar fortfarande genom att vicka på ryggen för att hålla balanasen, och jag är helt med på den teorin.


Från vänster: Stor del av vännergänget i väntan på första åket, Jag i backen, SusBus och jag i backen

Efter sista åket igår ville jag VERKLIGEN inte åka hem, men det var dags att göra det. Liftarna stängde och alla var trötta.
Man ska skippa sista åket sägs det, så det gjorde vi, och vi åkte tillbaka till stugan istället.

Vi åkte hem och samsades om 60 liter varmvatten. Blöta ner, stänga av, tvåla in, sätta på, skölja av, stänga av.
Skulle man alltid duscha så snabbt skulle man ha väldigt mycket tid över till annat på morgonen...

Sen åkte vi in till byn och åt pizza och avslutade vi kvällen med sällskapsspel, chips, någon öl och en massa prat.

I morse vaknade alla relativt utsövda, och en efter en packades de fyra bilarna och begav sig hemåt.

En mysig och avslappnad äventyrshelg, riktigt lyckat!
Tack vänner!!!




Imorgon börjar jag jobba igen.
Jag är ganska säker på att det ska gå bra, men jag är samtidigt väldigt glad att det bara är 50 % nu i början.
Skaver i hela mig när jag tänker på hur mycket jag "har att göra" så jag hoppas att jag inte börjar där jag slutade om man säger så...

Nu ska jag ta en lååååång varm dusch, och sen blir det mys i soffan som uppladdning inför första arbetsveckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback