Aktiv vila - tvätta!

Hejhopp!

Jag går ju på 50% på jobbet nu, så jag är ledig en dag i veckan. Idag är en sån dag =)
Det hela ledighetgrejsimojsen går ut på är att ta det lugnt, hinna ikapp mig själv och vila.
Aktiv vila är ok (alltså det är inget krav att jag ligger på sofflocket) men jag får inte stressa.

Så idag tvättar jag!
funderar på varför vi aldrig lär oss...
tvättid ofta=lite tvätt, tvättid sällan=MYCKET tvätt...
Hur svårt är kan det va?

Jag har kört sju (7) maskiner, och hann ändå inte tvätta allt.
Det säger lite om hur mycket tvätt vi hade.
Kunde kanske ha hunnit allt, men lät några lakan vara vara eftersom jag inte visste säkert om jag skulle hinna och (och här kommer en bra sak jag lärt mig) inte ville stressa i onödan!



Nu är tvätten äntligen uppe i läghenheten igen. Varm, ren och fint vikt. Diskmaskinen är tömd. Köket är najs.
Planen är att bädda rent och sen ta en dusch innan jag börjar med något annat kreativt och mindre viktigt, för sen kommer Anders hem och då börjar helgen.
Då är det total avslappning och mys som gäller, kanske t o m bröllopsreseletande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback