2010s julkort

Hejhopp!

Bättre sent än aldrig - här kommer julkorten som jag gjorde för julen 2010!

För den intresserade skrev jag lite lätt om teknikerna också, men om någon blir sugen på att babbla mer om cardmaking så lägg gärna en kommentar!


Lätt vintagestil men inte för mycket. Gillar detta kortet.
Det fick åka till brorsan och hans familj.


Det här kortet gjorde jag med en vikningsteknik som svägerskan lärde mig.
Blev mycket nöjd med att det inte bara är julfärger på det här kortet, fast att det är vintrigt.
Detta kort åkte till syster med familj



Det här kortet använde jag en ny stämpel och ny stans.
Blev väldigt klassiskt känner jag.
Detta kort fick åka till Anders Mormor!


Det här kortet innehåller en hel del tekniker. Vintage blandas med o-klassiska färger, embossas stämpel på "medaljongen" och stämpling med "midvinternatten".
Kortet bor numera hos min gamla vän Petra!


Här gjorde jag ett kort i två liknande varianter.
Jag tyckte så mycket om det första, som bor hos Anders kompis AL,
att jag gjorde ett nästan likadant till min Sören (som gillar grönt)!


Här är ytterligare ett klassiskt kort där jag gjort inslag av vintage. Det åkte till Anders föräldrar!


Detta kort, där jag blandade nya viktekniken med stansade flingor och stämplar åkte till Svägerskan (som gillar blått). Tack för att du lärde mig nya tekniken (med mera)


Här kommer det kort jag blev mest nöjd med.
På bilden är det uppställt som det "ska vara", dvs när det är uppvikt.
Kortet åkte till mina fina föräldrar!


Det här kortet, med Anders favoritstämpel "grisen", åkte till Anders kompis JL och hennes LL


Detta superklassiska kort där jag blandat distress, vintage och stansningar åkte till min gudmor i italien


Och här är de allesammans!

I år han jag inte göra fler, så jag gjorde till dem som jag var säker på skulle vara hemma och få dem, samt de jag vet uppskattar ett handgjort kort från mig.

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Alla korten var verkligen jättefina, men allra finast tycker jag det som jag fick var =) Är mäkta imponerad!



Kram

2011-01-03 @ 20:59:19
URL: http://www.PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback