Det är på riktigt. Hela livet!

Hejhopp!

Igår var det som bekant alla hjärtans dag!
Jag tillhör numera en av dem som uppskattar dagen väldigt mycket. Kan erkänna att det inte alltid varit så.
Men nu är det i alla fall en finfin dag i min värld =)

När jag kom hem från jobbet igår städade jag lite, eftersom vi skulle ha förhandsvisning på lägenheten på kvällen.
(Vi ska ju sälja den nu, och tydligen finns det en vääääldigt intresserad person)

Sen när Anders kom fick jag en helt fantastisk orkidé!♥
Ni som känner mig eller ens läst den här bloggen vet att det är min favorit. Har ju t o m tatuerat in en på ryggen =)
Den jag fick igår är avnästan samma färg, och samma art som den jag har på ryggen och på bakgrunden här på bloggen. Min favorit! Nämligen en brudorkidé. Det latinska namnet är förövrigt Phalaenopsis amabilis som betyder nattfjärilsliknande och älskling.

I mitten ser du den jag fick igår.
Nu ska jag bara skaffa en ny kruka till den också =)

Vi bytte om och lämnade lägenheten för visning.
Anders hade ringt och bokat bord på en restaurang i gamla stan och vi åkte dit för att avnjuta en härlig trerätters i varandras sälskap. Jag säger bara: Mys!

Att åka tunnelbana ihop låter inte så fantastiskt, men det är det. Kanske för att vi inte gör det så ofta... och när han värmer min stelfrusna stackars  fot på tunnelbanan kan jag inte låta bli att le innombords =)

Vi båda frös något hysteriskt på väg till stan, och vi skrattade högt och hjärtligt åt det.
På väg till restaurangen ringde mäklaren och därefter hade vi ett faktaspäckat samtal om ekonomi, tid och framtid. Vi varvade detta under middagen med skratt, planer och fantasier inför framtiden.
Det är på riktigt. Hela livet!

Vi började med en fördrink. Champagne för mig och Whiskey-sour för Anders.

Jag fick äran att välja vinet med motiveringen "Du kan ju sånt"...
Låt mig säga att det fanns en tid jag trodde jag hade en tillstymmelse till kunskap. Nu kan jag mer om vin, och är även mer medveten om hur lite jag kan om just vin.
Menmen, det gick väldigt bra med valet =)
En Moncaro Sangiovese (Marche) passade fint till vårt val av mat som blev följande:
Älgcarpaccio med Västerbottenostdressing samt Krutonger
till förrätt för oss båda.
Varmrätterna blev
Smörstekt Mälargös med Persiljerotspuré samt Rödvinsås med Rökt Sidfläsk och Pärllök för mig och
Renrostbiff med Honungsglacerad Svartrot Lingonsky samt Potatispuré för Anders

Vi båda valde Chokladpralin med färska Bär till efterätt och blev helt förälskade i/över en utsökt tryffel av modell större. HELT galet. Jag måste prova att göra den själv. måste.



Efteråt strosade vi hem genom stan och jag, som är en sån känslomänniska, kunde inte låta bli att tänka efter och känna efter lite extra. Vad fantastiskt det är att gå ut med min blivande!
Vi pratar om allt. Vi är vänner, vi är par, vi är familj.
VI
är ALLT i ETT!

Jag bubblade av lycka igår ♥ (igen)
Att tvingas trippa som en tant eftersom jag envisats med att ha höga klackar och därmed måste hålla armkrok för att inte trilla på grund av snö och is skrattar vi åt fortfarande.

Det är på riktigt, hela livet!
och jag ler inombords

Kommentarer
Postat av: Madde

Blir så lycklig när jag läser ditt inlägg. Heja kärleken!! Den är på riktigt. Livet ut!

Puss o kram

2011-02-16 @ 18:52:10
URL: http://www.spanskablomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback