FikaPaus innan party

Innan vi börjar göra oss i ordning för att avsluta året i goda vänners sällskap har vi en "fixa inför nästa år-dag" här i lilla huset.
Anders har sågat och burit ved sen halv tio och jag har fixat hemma, inomhus, med ni vet sådana där saker som egentligen bara ska göras men som känns extra skönt att ha gjort på nyårsafton. Tex bädda rent, tvätta, städa lite osv.

Nu pausar vi vår produktiva dag med lite fika ihop med grannarna innan vi fortsätter med att avsluta året. Jag har bakat mängder och njuter av att lägga upp till en liten mysig fikatimma.

Om några timmar är det dessutom dags för att åka iväg till finaste paret JeSus och spendera årets sista timmar med fest, skratt och mys. Känns skönt att jag kan det här med att festa nykter och jag tror att jag kommer ha en hel del avundsjuka vänner imorgon när blykepsen faller på och jag tar en frisk fräsch promenad ;)
Eller?

Men nu som sagt: fikapaus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback