Seg i kolan...

Hejhopp och sånt.

Usch vad semester är skönt! 
Finns bara ett fel med semester - den tar slut.
Och då kommer de där första ritkigt jobbiga acklimatiseringsdagarna eller vad det heter. Samma sak varje år.
Jag minndes visserligen att det är jobbigt att gå upp på morgonen, men har totalt att lyckats förtränga att man är helt fullkomligt slut när man kommer hem! Jaja, så är nu fallet i alla fall, och det finns inte mycket att göra åt saken, mer än att vila, göra det man orkar och vill, och sova ut på helgen.
Saker blir inte lättare av att jag numera har dubbelt så lång restid och därför måste gå upp 30 min tidigare varje morgon, men det är ju en vanesak - jag vet.

Appropå energibrist - Jag vägrar låta våra roliga projekt suga för mycket energi från oss.
Att planera hus och bröllop på samma gång är ingen dans på rosor (även om det är väldigt mysigt, kul, gulligt och romantiskt) och det är nog ett stort under att vi klarat av det som vi har - om jag får lov att säga det själv. Vissa stunder var vi riktigt trötta och det var ett mycket bra beslut att vara hemma vid huset exakt hela semestern.

Självklart har vi väldigt massa mycket som vi vill göra på eftermiddagarna nu när jobbet börjat (vi är ju fortfarande som vi är) och att vänja sig av med DET efter semestern, och att inse att antalet timmar på hemmaplan är färre, är mycket svårare än att gå upp tidigt. Från att ha hela dagar på oss är vi plötsligt borta 7-18 på dagarna - plus att vi båda vill dra ner tempot som sagt.
Det blir mycket förändring på en gång kan jag lova...
För vi vill ju köpa och bygga garderobssystem, leta lampor, och hitta markarbetarsnubbe tillexempel...
Dessutom vill jag grejja (köpa tyg och sy) gardiner, laga middag (gärna trerätters varje kväll), tvätta (ja det är sant, jag VILL tvätta) och pyssla i mitt nya pysselrum varje dag. Bland annat vill säga...
som sagt - Behöver knappast berätta att den ekvationen inte går ihop, så något får den stora äran att prioriteras upp... -och resten bort!
Så får det bli, och för ungefär första gången i mitt liv känner jag mig rätt så tillfreds med det. Skönt!
Jag började igår. Lika bra att börja med en gång. Då prioriterades middag. Resten fick vara. Faktiskt. Första dagen efter jobbet var vi båda två helt klubbade redan vid 19-tiden. Fantastiskt nog står huset kvar ändå, ingen är arg och jag är ingen sämre människa för det...!
Idag ska jag prioritera upp lite pyssel har jag tänkt =) Som belöning! Middag får bli gårdagens rester eller nåt.

Dessutom är det tisdag idag - och alla vet ju att tisdag är TV och popcorndag =)

Nu ska jag återgå till att vara seg i kolan på jobbet. Och för er som undrar över min arbetsmoral (baserat på blogginlägget) jobbade jag in fikarasten förut. Sådetså! ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback