Pride och Fotografiska

Hejhopp!

Igår var vi äntligen inne i centrum på frititden och sög i oss lite kultur.

Vi började dagen ganska tidigt med besök på K-Rauta (har varit där ungefär varje dag den här veckan och det börjar bli tjatigt, men vill man ha fin garderob får man liksom stå ut) och sen ett besök på Hollister som precis öppnat. En tjusig liten rosarandig tröja blev det för mig och en tischa för Anders. Jag ska tillbaka och testa kinos också... är SÅ sugen på ett par jag såg - förutsatt att de sitter snyggt vill säga. Det var ungefär 50 pers i kö till provrummet så jag sköt upp det inköpet =)

Sen mötte vi i alla fall upp JeSus och Frendy och begav oss till stora staden.
Pride 2011 stundade och efter att ha låtit någon halloumiburgare slinka ner var det dags för parad.
WOW!
Ni som inte sett den men är lite nyfikna - se den! Värsta karnevalen med hur många outfits som helst, och väldigt många bra budskap. Allt från nakenhet till totaltäckt är tillåtet och varför inte helnaket med enbart en lädermask? Eller kanske en princessklänning? Eller varför inte klä ut sig till en liten björn? Ja allt möjligt var där, men alla stod för samma sak. Alla är lika mycket värda. Så härlig stämning det var alltså... shit! Hög musik, dans, sång, trumslagare... =) Jag gillart, jag gillart.



Det är tröttsamt för ben och rygg att stå och kolla på parad i 4 timmar, så när den var förbi gick vi och satte oss och tog en glass vid hamnen och kolla på lite folk. Sen lunkade vi bort till fotografiska museet!
Fotografiska var faktiskt mer intressant än jag vågat hoppats, men efter att ha stått så länge vid paraden kändes uttställningen aningen... stor. TRÖTT i benen och i ryggen är inte rätt förutsättningar för att uppskatta riktig fotokonst, men vi gjorde så gott vi kunde ändå och jag tror det blev en bra sejour =)
Mina favoriter var Robert Mapplethorpe, Liu Bolin och Jacob Felländer.






Bilderna i detta inlägg är lånade från Pride respektive fotografiskas hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback