Visst vore livet tråkigt utan "invandrare"?

Min tidigare kollega Lena har skrivit följande text på sin facebook-status, och jag tycker att den är så himla bra att jag "lånar" den lite till bloggen:

Dina bokstäver är latinska.
Dina siffror arabiska.
Din demokrati är grekisk.
Din pizza är italiensk.
Din kebab är Turkisk.
Din alkohol uppfanns av en iranier.
Du älskar att åka till Thailand.
Din favoritfighter heter
Rami Aziz.
Din favoritrappare har afrikanskt påbrå.
Han den där...roliga på TV är kurd.
Din landslagskapten är bosnisk.
Visst vore livet tråkigt utan "invandrare", SD?


Från en annan vän (Baloo)"lånar" jag följande text:

"svenskar med främlingsfientliga åsikter borde inte få sina pass beviljade. Tror man inte på mångfald har de inte i andra länder att göra!"
Frågor på det?


Kommentarer
Postat av: Madde

Så bra skrivit gumman!!

Kan bara hålla med. Inga som helst frågor på det.

Sorgligt..

Men, vi får göra vad vi kan... Sprida glädje och ge det bästa av oss själva.

Vi latinos får hålla ihop. Eller hur?

Många kramar

2010-09-20 @ 16:21:25
URL: http://spanskablomman.blogspot.com
Postat av: P e M

Kungen har franskt ursprung, drottningen kommer från Tyskland/Brasilien

Postat av: Nadja

P e M:

VÄL TALAT!!!!

2010-09-22 @ 13:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback