jag - lady of rock!

Hejhopp där ute i fredagsvimlet!

Lite lätt kaxig rubrik kan tyckas. Here goes:

Fick idag frågan om jag tycker om att gå ut på krogen eller om mysa hemma mest.
Jag tycker ju Väldigt(!) mycket om att mysa hemma, speciellt nu när jag har välrdens goaste sambo! (som jag inte ska tjata om i det här inlägget)
Dessutom ser jag en stor poäng i att varva ner på fredagar eftersom jag har en tendens att vilja ge 110% på alla plan under veckan.
OCH!
Jag jobbar mitt, alltså MITT i stan, och ser därför samma gator varje dag. Lagom inspirerande att gå dit på helgen också?!

"Men tycker du inte om stockholms hetluft, pulsen, vimlet, minglet? Du som kan!"
Joooooo! Visst gillar jag det! Men om jag helt ärligt får välja så lockar andra saker mer än vad jag hittills sett av den här stan!
New York eller Göteborg liksom!

Låter det som kontraster? Mycket riktigt!

Såhär:
Jag är en lady of rock. Jag fulkomligt LÖV rock, men! Jag verkligen love glamour också!

Om jag ska rocka, så ska det rockas ordentligt.
Vi snackar inte en remix av nirvana på stureplan, det är INTE för mina öron.
Näe, Det ska vara RIKTIG musik (inte ettor och nollor) Mosh pits, head-banging, SVARTA kläder, nitar, läder, Skråla tills man blir hes. JD och Cola och lakritsshots! Och helst av allt min bästis Sören, som verkligen vet hur man rockar. Ingen begär att man ska vara söt och gullig. Det ska vara svettigt och stökigt!
Det är ROCK för mig!
Finns säkert bra rockställen i Stockholm men det pratas tyst om dem och det är inte så många i min "nya bekantskapskrets" som är speciellt sugen på att dra med mig dit verkar det som. Så! Jag har kvar mitt rockparadis: Göteborg! (Pier pressure 2008 eller Metaltown 2009 liksom, det är bevisat! Gött mos!)

Och

Ska det vara glamour så ska det glammas på så det gnistrar ordentligt.
Då har smutsiga converse inget där att göra. Och slampigt klädda, läskigt fulla 19-åringar (som många krogköer i den här stan hemskt nog verkar prioritera) hör inte hemma där.
Näe, då vill jag dra på mig ett par tidlösa Manolo Blahnik (inte för att jag äger några, men jag VILL äga dem) eller andra liknande, en underbar klänning, fixa håret och blinga mig ordentligt.
Jag vill åka taxi dit för att sedan gå en kort sträcka, helst på en röd matta, och därefter placera den lite rundare delen av min klänning (innehållandes mig själv) på en hög pall på något flashigt, rent, fräscht ställe. Sen vill jag, utan att skrika mig hes, beställa in en korrekt gjord margerita och betala diskret med kortet från min kuvertväska. Tjejkväll, tu man hand eller parmiddag spelar ingen roll. Gärna dans, men ingen mosh pit eller liknande.
DET är glamour för mig.

Det är två extremiteter, jag vet.
Självklart är det kul med en "vanlig" kväll med jobbarpolarna på haket som vi går till också. Gillar verkligen dom stunderna, och är otroligt tacksam över att de finns, men det är liksom inte helt jämförbart med vad jag kallar utekväll och alltså inte vad jag pratar om nu.

Så, om jag ska välja på att gå på  något som kallar sig "rockklubb" men som spelar lady gaga, eller gå på "glammig" klubb där folk halsar helrör i skor de inte klarar av att gå i och klänningar som slutar där jag brukar ha mitt skärp för att avsluta kvällen med att spy bakom en barstol kan det kvitta.

Då stannar jag verkligen hellre hemma och myser med min älskling som VERKLIGEN vet how to treat a lady.. of rock!


Här är fyra glammiga tjejer!


Kommentarer
Postat av: Sören

Väl talat!

2010-09-20 @ 09:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback