Hem och villamässan!

Hejhopp!

Igår hade jag kramp i huvudsaken hela dagen (huvudvärk) och vaknade med sådan idag. Svullna körtlar runt halsen och ont i örat och i ryggen också... Mindre kul.
Har tagit mig igenom hela dagen med huvudvärk utan dess like (den har äntligen gått över nu... 2 alvedon och litervis med vatten senare) men jag måste säga att jag inte lät mig besegras av att den malde på förut. Dagen blev vad vi gjorde den till och faktiskt riktigt, RIKTIGT bra ändå!!!

Idag var vi nämligen passande nog på hem och villamässan.
Vi gick dit med höga förväntngar om en kul mässa och lite rädda för att upptäcka att vi gjort något felval, eller snarare att vi skulle hitta bättre alternativ på vad vi valt till vårt hus. Gick dit ändå. Vi är så insnöade på det här nu att det var praktiskt taget omöjligt att låta bli att gå dit och kolla.... dessutom hade ju Anders fått biljetter gratis =)


De få saker vi ännu inte har valt klart, t ex badkaret, fanns gott om varianter att titta på. Vi har sett badkar så det räcker och blir över nu. Vi är nog ganska på det klara över vad vi vill ha också. Känns skönt.
Det visade sig också att vi inte alls behövde vara rädda över några felval. De saker som vi valt och inte hittade på mässan, hittade vi inte heller några bättre alternativ till. Mycket lovande.
De saker som vi valt och faktiskt hittade och kunde titta på bekräftade våra hoppfulla aningar om hög kvalitet och vacker design. Vi tittade, frågade experter, kände och vägde mot alternativ och kom fram till att vi är väldigt nöjda med våra val som verkar vara värda varenda krona extra. =)
Känns enormt skönt att ha fått många saker bekräftade på det här sättet.

Det var svårt att hålla sig från att köpa saker, både till huset men också till lägenheten, i alla de mysiga stånd som fanns. Mycket handjort, udda designade saker och inspirerande miljöer. Härligt att gå runt bland.
Dock får jag väl säga att en del av mässan brast lite. Det var allt för många "Känd från TV-produkter" och "prova våran skoputsningsmaskin-tjänster".
Nåja, vi höll oss till de lite mysigare delarna av mässan och kom därifrån med en påse lyxiga praliner från pralinhuset.
Var även på väg att köpa ett gäng designade disktrasor men trots att inget uttalades tyckte jag mig på något sätt  skymta en blick av "varför i helskotta då?" hos min kära sambo, så jag lät bli =)


Efter mässan var vi såklart rätt trötta, men det var ändå ett måste att åka till Nacka Forum och byta armband på min stackars klocka för andra gången. Händer det igen får jag en ny klocka sa dom... tydligen har jag haft lite otur. =(



Sen var vi och hämtade min vintergarderob och våra vinterjackor också. Kanske inte är riktigt dags än, men bättre att vara förberedd än för sent ute när det kommer till varma kläder. Hualigen.

Vi hann med lite middag också. Roslagssalsicca (lokalt producerad korv med nästan 100% kvalitetskött) från finbutiken, kokt broccoli, majskolv och min hemmagjorda bbq-sås. Mums!
Avslutade med Nespresso och... pralin såklart =)

Nu har vi sett på Voddler och ska sova lite... imorgon blir det träning om huvudsaken mår bra när jag vaknar!

kRaM & GoNaTt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback