Hjältefesten!

Då var det dags för det ni alla väntat på… (eller?)

Vi var ju på fest med hjältetema i Umeå i helgen.
Utöver själva festen fick vi en helg med mysiga utflykter på stan, sociala stunder i soffan med rött vin, och härligt kollektivt boende i gästrum med våningssäng eftersom vi var 4 personer som kom från fjollträsk. Störtmysigt!

 

Här kommer i alla fall efterlängtade avslöjanden om festen i lördags och därmed också vem/vilka hjältar vi klädde ut oss till.

 

Anders kom i form av någon man inte ser på TV så ofta längre men som är mångas barndomshjälte: Allas vår Bamse!

Han var så fin med sin dunderhonung och sin luva. Världens bästa bamse och världens snällaste brunbjörn. Stark men tycker inte om att slåss.
Vad kan jag säga? Kostymen passar Anders =)

 

Jag valde att komma som jag tidigare skrivit, som någon som bara är hjälte i vissa situationer, och som jag garanterat visste att några skulle se som hjälte dagen efter. Jag kom som Iprenmannen!

Fötterna och gitarren var givetvis på plats och var mycket uppskattade under hela kvällen =)
Krävs väl inte så mycket för att förstå att mina kläder var de bekvämaste på festen?!


 

Sällan har jag varit på fest med så många kändisar. Alla var där:
Janis Joplin, SuperSura SunkSara, StålHenrik, Fantomen, Batman, Big daddy och Hitgirl från filmen "kickass", Duff-man, Modesty Blaise, Catwoman m fl.


Det är inte bara personerna på bilden som var med på festen....

Inga större skandaler mer än att vi fick se Lucky Luke (Lucy) och fantomen hångla (vi fick sedan reda på att de var ett par, så det kanske inte räknas som skandal rent tekniskt, men vi valde att se det som en skandal) samt att Bamses brallor sprack när Iprenmannen spelade elgitarr med hans ben….
Men annars var det mest en fruktansvärt rolig kväll!

Många danståg och småtimmar blev det, och på söndagen efter att vi hjälpt till att städa upp fick vi njuta av en promenad och en pizza.

 

En perfekt helg i Umeå kan man säga!

 

Kram
/Ipren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback