40-talsfest!

Hej hopp!

Igår var det personalfest för min del!
Jag är sedan i höstas med i festkommitten på jobbet och nu hade vi, mina tre festkommittekollegor och jag, ordnat årets stora, största. jättestora fest!
Tema 40-tal! Hur underbart som helst!!!
Lokalen var tidsenlig (den hade sin storhetstid på 40-talet och lever kvar där) och perfekt för festen. Bandet lyste upp stämningen med underbar tidsenlig musik, de lyckades få med hela publiken med bravur! Vokalisten hade en mysig kvinlig mörk stämma som passade perfekt in i temat och med bandet, och dansarna... dansarna vi hade hyrt in... jag säger bara... WOW!
Harlem Hot Shots heter dom. Internationellt kända och fullkomligt fantastiska! Kan rekommendera dem med varenda cell i hela kroppen! HELT perfekt!
Det gör inte saken sämre att de tre parterna (band, sångerska och dansarna) brukar göra sånt här tillsammans. De var perfekt synkade!
Show till maten och ett dundernummer som avslutning efter kaffet. BRA jobbat!!!!

Harlem Hot Shots!

Maten var amerikanskinspirerad buffé som uppskattades mycket av gästerna. Kocken blev överöst av komplimanger, vilket är extra roligt i o m att vi har väldigt många gastronomer på företaget.

Kollegorna glänste och strålade i 40-talskläder. Hela spannet från att komma "som vanligt" till att ha spenderat hela månadslönen på second hand kunde man se! Röda läppar, höga klackar, uppsatta lockar, blommiga klänningar, tighta klolar, kinos, hängslen, gubbkepsar och filtslipsar. Härliga söta kollegor!

Givetvis hade vi i festkommitten gjort en tävling för bäst klädda!
Förstapriset var självklart ett idolfoto på festkommitten och en pin att bära på bröstet resten av kvällen (också den med ett foto av festkommitten). Andrapriset var samma sak men då med foto av företagsledningen. =P

Det enda jag hade velat ändra på igår var DJ'sens val av musik (vi hade DJ när bandet gått av). De tog det lite väl lugnt i början vilket resulterade i att många valde att gå hem, men å andra sidan var det inte så farligt att festen slutade lite tidigare än beräknat. Man blir rätt så trött av ett sånthär ståhej.

Önskar att jag hade fler bilder att lägga upp, men tyvär hade jag inte med kameran på festen, och jag har inte heller hunnit få de andra bilderna som togs.

Åh!
Det var så lyckat att jag blir varm när jag tänker på det!!!! =)


Här är (ego-)fotona på mig som jag lovat mamma och pappa!
;)

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Vad superfin du var! Impad

2010-05-07 @ 15:44:05
URL: http://www.PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback