väderambivalens...

Alltså kom igen nu Poolman...

Först är det tokmycket snö till jul och sånt. Okej, det funkar ju.

Sen är det tokmycket snö efter jul och sånt... kan också gå bra.

Sen är det typ minus etthundrafyrtioåtta grader i två månader, då börjar det bli lite jobbigt tycker jag.

När det sen börjar snöa hysteriskt så att alla planer blir inställda, avståndet mellan mig och min familj blir ett faktum och tunnelbanetrafiken ställs in. Då börjar jag gny lite...
Inte mycket dock, jag vet ju att det finns många som gnäller upp min kvot av bitterhet över vädret redan, och många som drabbats värre av det än vad jag har. Man biter i äpplet och går vidare.

I söndags skottade vi vår parkeringsplats eftersom det äntligen var uppehåll och vi knappt kom in med bilen.
Fint. Jobbigt.
Tog dryga timman, men vi får skylla oss själva. Hade vi gjort det pö om pö så hade det inte blivit så packat, och vi hade sluppit hacka loss iskockor från marken för att kunna skotta bort de formerade vägbulorna. Men vi gjorde det, och vi blev t r ö t t a!
Sen blev det plusgrader och slask.
Jahaja.
Kändes lite onödigt att ha skottat just då, eftersom det ändå smälter bort, men vi inssåg även att eftersom det är mindre snö kvar på vår plats, kommer den att smälta undan snabbare. Det blir nog tiptop det här!
En tanke gnager oss (och resten av stan antar jag) dock...
"Bara det inte blir minusgrader nu".

VAD TROR DU HÄNDER!????

Snöfall och minusgrader. Grattis till oss som bor här, jajjemen.

Just exakt idag har det varit sol. Sol och -7grader enligt min telefon.
Riktigt fint när man tittar ut, men ändå. Isgata. Livsfarligt.

Aldri ä ho nöjd, höna´...

Nä nu ska jag sluta gnälla och kolla på desperatepremiären istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback