Tjejkväll, ny bil och Müsli!

Damer och herrar,

I söndags skulle jag skriva en kort resumé över helgens bravader, men i vanlig ornding blev det inte som jag tänkt mig, men här kommer en uppdatering istället.

I fredags hade jag tjejkväll här. Jag, VE och CM åt trerätters som jag lagade och drack gott vin till.
Förrätt:
Toast med chevré och plommonmarmelad
Huvudrätt:
Kycklingtagine med grönsallad
Efterrätt:
Pannacotta med fruktcoctail och chokladsås

Efteråt sjöng vi singstar och frammåt 01-tiden kom killarna hem (de hade lämligt nog haft grabbkväll med film). De fick lida av våra röster ett tag till, och framåt 02-tiden gick sista gästen. Riktigt lyckat och mysigt!

Fr v: Kycklingtagine ur två vinklar, VE (längst bort) och CM (närmast) sjunger singstar

I Lördags var vi mest ute och körde vår nya bil.
Vi åkte bort till ett köpcentrum lite längre bort än vanligt och strosade runt ett par timmar. Jag han göra några bra inköp och Anders likaså innan vi begav oss hemmåt igen. Det var perfekt väder om än lite bländande, men strunt samma! Solsken! Tackar och bockar!

Jag kör nya bilen på väg till Nacka Forum. LYX!!!


Fr v: Nya bilen, Däckhögen närmast är nya bilen och däckhögen bakom är gamla bilen.... lite bredare däck nu skulle man ju kunna säga...


Lördagkvällen tog vi det för en gång skull rätt lugnt. Var hemma och kollade på den gröna milen. Skönt att bara vara ibland...
I söndags gjorde vi en hel del olika. Vi var duktiga och tränade på morgonen, lagade lyxlunch och supergod middag och pysslade en del i längeheten. Bland annat blandade jag ihop min müsli igen. Den blev supergod och består av en massa nyttigheter såsom quinoa-puffar, dinkelflingor, dinkelpuffar, svarta sesamfrön, linfrön, pumpakärnor, solrosfrön, sultanrussin, vanliga russin, goijibär, tranbär, torkad banan... och nåt mer som jag inte minns namnet på men som ser ut som halva linfrön... GI sänkande i alla fall :)
Jag äter den här müslin med naturell yougurt till frukost varje dag. Ibland blir det med honung till och ibland med hjortronsylt. En nyttig energikick!

MUMS!
Vi avslutade söndagskvällen med bio ihop med kompisarna FE, VE och OA. Shutter Island såg vi... hualigen... JAg borde inte se psykologiska thrillers...

Igår var det måndag och en lätt knepig dag.
Det var planerat att vi skulle träna men eftersom vi hade flera ärenden att göra efter jobbet beslutade vi att inte göra så. Istället utförde vi ärendena direkt efter jobbet, och var sedan fast beslutna att ha en mysig kväll i soffan eftersom jag ska iväg på jobb framåt veckan och vi inte har fler kvällar tillsammans, bara vi, innan söndag igen.
Men framåt kvällen började jag bli dåsig och illamående. Vi kom hem runt sju, åt middag  och sen somnade jag som en stock strax efter nio, och så mysig var jag på vår enda kväll tillsammans den här veckan =(

Idag har Anders italienska och jag är hemma och tvättar.
Snart är det dags att gå ner till tvättstugan igen och sen är det dags att packa inför min resa till Göteborg i övermorgon. Vill ju inte missa desperate houseviwes klockan 21 och imorgon är det inte heller någon idé att försöka packa. Då är det nämligen konferens 8-22....

Torsdag då? Näe, Då åker jag juh! 08:10 går tåget och jag är inte så sugen på att stressa med packning på morgonen, man vill ju att det ska bli rätt liksom!
Åååååååh! Vad jag längtar efter att få träffa PP och PPP!!!!! ♡

Det blir till att skynda mig på ikväll istället, så jag får sluta skriva helt enkelt!

Ha en fortsatt bra vecka allihopa!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback