Helgsummering och VM start

Hejhopp!

Helgen som precis passerat var verkligen skön.

Det var ganska dåligt väder i fredags vilket passade mig och Anders perfekt, för då kunde vi ha fredagsmys inomhus, i soffan, med gott samvete! Så härligt!

I lördags tog vi verkligen inte sovmorgon. Vi var uppe tidigt och första tvättmaskinen var igång klockan 07:00.
Efter det fortsatte dagen i samma duktiga anda med träning, matlagning, handling osv. Mycket bra jobbat för att sedan gå på 30-årskalas för vår killkompis JW och fira honom in på sena kvällen.

Söndagen spenderade jag mest med tjejkompisen VE på IKEA, och vet ni vad: Chilli har äntligen öppnat i Stockholm! Inte en dag för tidigt!
Hur som helst kom jag hem med bra mycket mer än bara servetter och toaborste (som var vad som stod på inköpslistan) och vi har nu ett väldigt mycket mer piffat hem! (Chilli har en tendens att ha stor inverkan på mina boenden har jag märkt...)

Söndagen avslutade jag och Anders med lite grillning ihop med ett gäng kompisar och tillslut rundade vi av det hela med film och soffa, bara vi två... som helgen startade alltså ! =)


Grillning i söndags:
Korv, Majs och hampinjoner var vår middag.
Potatispaketen och köttet tillhör de andra =)

NU är det dags för FOTBOLLS VM!
Japp, Italien spelar sin första match för det här VM:et, och Paraguay är först ut.
Jag har inte så stora förhoppningar, men om de skärper till sig, inser att de inte automatiskt är bäst för att de vann sist (låt mig påminna om VM 2006 som hastigast), och faktiskt spelar som ett lag så kan det kanske gå... En bit i alla fall... Vi får se.
Jag håller tummarna, gör ni det med mig?

KRAM och FORZA ITALIA!!!!

Kommentarer
Postat av: Forza Zlatan

Forza Italia!! Tyckte det såg bra ut första matchen.. i alla fall i första halvlek. De Rossi är grym :-)

2010-06-16 @ 09:29:16
Postat av: Nadja

Jag hååler med, första halvlek och De Rossi var bra. Men även Montolivo och Zambrotta var helt ok!

När Camoranesi kom in trodde man ju att laget skulle få en jäkla fart, hans första inslag att döma, men det är bara att inse att de börjar bli rätt gamla och lite långsamma numera... =(

Skulle vara kul att bolla vidare under detta VM....

2010-06-16 @ 18:53:53
URL: http://vivalanadja.blogg.se/
Postat av: Forza Zlatan

Självklart, boll boll :-)



Ja jag blev faktiskt förvånad över att Zambrotta var lite av sitt forna jag. Han har verkligen inte varit bra i Milan iår. Jag tror faktiskt Italien kommer att gå långt iår, även om det inte räcker till guld och ingen annan tror det. Jag tror på Semi! :-)



Ha det!

2010-06-18 @ 18:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback