Balkongens förvandling

Hejhopp!

Idag är jag 28 år och 364 dagar, och jag har alltså bara en dag kvar på mitt 28:e år!
Det betyder även att det bara är en dag kvar på Anders 29:e år. Lustigt eller hur?! Det tycker vi!
I år blir det inte så mycket centrum för mig, eftersom Anders fyller 30, men det gör inte så mycket, det är han värd!
....
Och jag får ju mitt nästa år ;o)

Tänkte eftersom jag fått önskemål om detta berätta och visa lite kring vad som hänt på balkongen, så här kommer det!


Balkongen "före" förändringarna... lagom sexig.


Om man bor hyfsat långt ner kan man arbeta på marken och sen hissa upp trall med hjälp av enkla medel som ...
en sladd!


Balkongen "efter", inte så pjåkigt, eller hur!?

Nu var det ju inte tack och adjöss med piffning bara för att vi lagt trall, utan trädgårdstokig som jag är vill jag givetvis ha mina efterlängtade tomater (som jag inte hade möjlighet att ha förra året i o m USA-resan) och lite andra grejer. Så vi gick ut och köpte krukor och bad pappabarilla driva upp plantor, och såhär såg det ut sen:


Små blyga tomatplantor och en skål med rädisor och morötter

Och såhär, några veckor efteråt har tomatplanterna vuxit ikapp mig (de är ännu högre idag än bilden nedan), Rädisorna äter vi dagligen i sallad och morötterna är på god väg.
Dessutom har växterna på balkongen fått sälskap av två chiliväxter (som ni ser i metalhinken nedan)


Underbara trädgård, den kanske inte är stor vår balkong, men vi trivs på den!


...och för dig som undrade, självklart har vi fått upp kryddorna i köket:


Från vänster:
Snitt-dill, citronmeliss, mynta, basilika, oregano, thaibasilika

 

Vet inte hur det är med er, men jag blev sugen på sallad...

 

Nä, nu ska jag gå till TV soffan och reta Anders som fyller gubbe imorgon!

 

Ha det så bra allihop!!!!


Kommentarer
Postat av: jeanette

Va snyggt det blev =) Kram

2010-06-30 @ 07:13:34
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: PetramedAochE

Grattis Nadja och Anders! Hoppas att ni har en underbar dag!<3

2010-06-30 @ 14:14:06
URL: http://www.PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback