Paranormal Activity

Det var längesen jag recenserade film här på bloggen och nu är ett bra tillfälle.

Paranormal Activity.
Läskig jäkla film.
Fick tipset av IJ och HD när jag och Anders var och hälsade på dem i göteborg för ett par dagar sen, och trots att vi vet hur vi funkar när det kommer till skräckfilmer (vi kan inte hålla i popcornskålen för det slutar med att vi blir rädda, skriker och viftar och att alla popcornen ligger i soffan och på golvet) var vi tvugna att se den.

Filmen är verkligen en lågbudgetfilm, men det gör liksom inget. Gillade du Blair Witch Project gillar du den här.


Jag var skiträdd, och Anders var skiträdd. Allt var alltså som det skulle (som man ska bli efter en skräckis) och man uppnår önskvärd effekt så sett, men kan inte påstå att filmen gav mig det där "lilla extra" som jag kanske vill ha för att ge en film riktigt bra betyg...

Paranormal activity får alltså tre av fem Nadjor:
NNN



Kommentarer
Postat av: Sören

Så pass alltså? Kanske höjde förväntningarna med våra hyllningar. :)

Själv har jag fortfarande svårt att somna på kvällen om jag tänker på nån scen för nära inpå läggdags.

Den satte spår i min lilla hjärna kan man säga :)

2010-07-28 @ 08:23:48
Postat av: Nadja

Haha, ja lite så var kanske fallet. Men det var nog bra den här gången. Hade jag inte vetat i förväg vad jag gav mig in på hade jag varit mer förstörd nu än jag faktiskt är ;o)



Det var ett mycket ra tips dock. Fler filmtips uppskattas! =)

2010-07-30 @ 00:36:01
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback