Nu är VM snart slut

Tråkigt nog är VM snart slut och jag har knappt hunnit kolla!

Hade, eftersom jag var väl medveten om min tidsbrist, en ambition att åtminstone titta på alla Italiens matcher, och det kan man ju tycka är en ganska enkel sak med tanke på hur många det blev (mutter) men icke!
Första såg jag. Och tyckte de hade en bra första halvlek men jag tyckte mig märka hur trötta (läs: gamla) de blivit i laget.
Andra matchen fick jag inte se, utan lyssna på samtidigt som jag körde bil från skåne. Komentarerna på radion att döma var den här matchen knappast bättre än första, och resultatet intygade det samma. Oavgjort igen. Föga imponerande.
Tredje matchen hade jag inte heller något val, utan satt i bilen på väg till hemstaden. Eftersom Anders körde just de timmarna, och jag tycker att han kör bäst i vaket tillstånd (han är totalt ointresserad av fotboll), fick jag avstå att lyssna på matchen och väl hemma möttes jag av resultatet, direktlevererat från PappaBarilla: Italien var ute.

Mina älskade världsmästare, som 2006 gjorde mig och pappa (och min bästis Sören som konverterat till italien) till världens stoltaste och lyckligaste fans!
Italienarna som äntligen haft vett att klippa håret istället för att använda hårband.
Världsmästarna från 2006.
Ute!

Kan inte säga att jag blev förvånad, men självklart besviken... inte direkt på spelarna heller, de har haft sina karriärer, de har spelat många fina matcher, utan på att det faktum att man inte utnyttjat alla nya förmågor som finns att tillgå. Istället för att "chansa" på någon ny har de valt gamla favoriter... nåja... hoppas det blir en läxa. Så går det om man bygger ett lag på forna meriter.

Efter det tappade jag sugen en aning, och när jag var tillbaka på banan igen var det dags för överraskningsfesten. Med andra ord inte läge för mig att kolla på fotboll!

Igår fick jag äntligen min "sitta i soffan med vännerna och kolla på fotboll -kväll" och trots en hysterisk smärta i magen (hade råkat få i mig mjölk på något sätt igår) blev det faktiskt en väldigt mysig kväll!
Uruguai hade varit roliga att se som vinnare enligt mig, menmen, jag hoppas på brons för dem nu.

Vilka som jag vill ska vinna ikväll vet jag inte. Skulle vara kul att se Tyskland vinna eftersom många är säkra på Spanien, men jag vet inte... brukar inte vara något stort fan av Tyskland...
Och inte har jag sett hur de spelat i år heller, så inte ens det kan jag gå på...

Vem tycker du ska vinna ikväll? och framför allt: vem tycker du ska vinna VM?



Kommentarer
Postat av: P e M

Ja nu vet jag att Spanjen vann. Men vem vinner på söndag???? Igår höll jag på Spanjen men på söndag tror att jag håller på Sneider.Han spelar i INTER.Baci

Postat av: AJ

OJ det är lite svårt... men ett land som döptes till Uruguay (U-R-GAY) kan inte haft det lätt i Sydamerika så jag håller på dem :P

2010-07-08 @ 15:37:59
Postat av: jeanette

Tack Gumman <3 Ja det e super fint =) Kraaaaam

2010-07-10 @ 12:43:48
URL: http://tattoochick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback