Inomhussemester!

Hejsvejs!

Det är inte alla semesterdagar det är sol och blå himmel, det kan vi ju vara överens om. Konstigt nog så tycker jag att det känns... SKÖNT!
Kanske är det för att jag fått min beskärda del av solbränna och lata dagar i solen, och kanske är det för att jag får möjlighet att göra alla inomhussaker utan dåligt samvete för att jag inte är ute och njuter av "det fina vädret".
Så är fallet i alla fall.

I förrgår höll det upp hela dagen. Vi fick chansen att visa tomten för min bror och grilla hos Anders syster. MYS!
Vitlöksmarinerad rådjursstek, Rödvinsmarinerad dovhjortsrostbiff, Chilli och limemarinerade tigerräkor (recept i separat inlägg) potatis och grönsakssallad kryddsmör och smörgrillade lökar. MUMS!
Eftersom svägerskan är MINST lika pysseltokig som jag... (hon är liksom ljusår före mig på pysselfronten) så blev det pysselafton också, medan våra sambos drack Whiskey på altanen.
Jag hade tagit med två av mina pyssellådor och hon hade en Cuttlebug! VILL HA! Sen sån mackapär underlättar och förbättrar pysslet med hur många timmar och meter och nerver somhelst! (synd att den är skitdyr, det blir till att tänkas över några gånger först)


Hur som helst. Jag kunde inte ta med mig mina pyssellådor tillbaka in i lägenheten igen för på vägen hem så började det ösregna och lådorna är i... papp! (Smart)

Igår fick jag inte heller hem dem för det ösregnade hela dagen!
Ingen fara, jag var nöjd för det!
Efter en stadig brunch åkte vi och tränade, och inte lite lätt, utan ett ordentligt pass med mycket rodd och mycket mage. HÄRLIGT!
Sen, nydushade och fräscha, åkte vi till två olika ställen som är potentiella bröllopsställen. Åh! Pirr i hela magen!!!!
Mycket imponerande och vi lär ha kvar de två ett tag till i planeringen =)

Efter detta var det dags att åka och handla för första gången på semestern. Duktigt!

Mysmiddag med hemmagjorda köttbullar, hemmaodlad potatis och hemmagjorda grönsaker samt hemmakokt lingonsylt. Här snackar vi att äta närodlat.

Det fortsatte att ösregna och pyssellådorna var kvar i bilen. Menmen, vad kan man göra? Bara att hitta på något annat och min garderob behövde rensas.
Jag rensade och fyllde tre kassar med "förvara någon annan stans-prylar" och jag hade visat er en före och efterbild om det hade synts någon drastisk skilnad... men nu är det åtminstone bara fullt istället för överfullt. Bättre ordning fick jag också.

Filmkväll är det bästa som finns när det regnar tycker jag och Anders likaså.
Vi fick ordning på vår Voddler men eftersom den enda bärbara datorn vi har är från 1800-frost, och hackade sig igenom första fem minutrarna på filmen, var det liksom ingen idé att kolla genom voddler. Det fick bli en spontan skiva från filmarkivet istället, men det dög bra.

Idag är det fortfarande molingt och grått men inget regn. Just nu har Anders fått för sig att lägga upp semesterbilder på facebook, och det verkar ta en stund, och under tiden har jag pysslat lite i lägenheten (ja... och bloggat då).
Så snart han är klar ska vi bege oss ut på en promenad bort till centrum och köpa planeringsverktyg för bröllop och husbygge! =)

Och sen, om det inte börjar regna, ska jag äntligen ta in mina pyssellådor igen, och hoppas på att det regnar lördag  och söndag! =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Nadja, jag bara älskar att läsa din blogg. Den innehåller så mycket mysigt som mat, inredning, tankar men framför allt kärlek. Underbart! Fortsätt skriva, du är en inspirationskälla!Kram Lina

2010-08-04 @ 14:47:59
Postat av: Nadja

Tack fina, söta du!!!

En såndär hjärtlig kommentar betyder mycket för en höna som jag!

Stor kram!

/Nadja

2010-08-05 @ 09:36:34
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback