2010-06-30, födelsedag

Hej hopp kära vänner,

Det är ju så varmt ute, att det tar emot att sitta inne framför datorn, men här kommer i alla fall ett något försenat blogginlägg om vår födelsedag.

På morgonen hade vi tagit ledigt någon timma båda två för lite födelsedagsfirande, och eftersom Anders fyllde jämt såg jag till att gå upp i tid och fixa varma mackor, juice med isbitar och ljus (nerstoppat i de varma mackorna).

Innan jag gick in och sjöng med min ljuva morgonstämma (notera ironin) så placerade jag ut ledtrådar till hans present i hela lägenheten. Gamlingen skulle få gå skattjakt!

Mycket riktigt, det gjorde han, och det tog längre tid än jag trott, vilket var positivt. Var rädd att den skulle vara för enkel :)
"Skatten" var ett litet fint papper där jag förklarade för honom att jag köpt en weekendresa för två till Island där vi ska bo på fyrstjärnigt hotell och där bad i blå lagunen, äventyrsresa till vattenfall, geysrar och vama källor ingår. Dessutom har vi en heldag i Reiykavijk på egen hand =) Inte illa, eller hur?!
Han blev JÄTTEGLAD!

Jag fick en superduperfin present och precis vad jag behöver. Älsklingen har köpt en spaupplevelse på ett av STHLMs finaste spa-anläggningar, och inte nog med detta, det är nämligen duobehandlingar! Det innebär att vi får kurbad, spa-massage, fotku, hand, nack och hårbottenmassage SAMTIDIGT! Bredvid varandra! SÅ Härligt!!!
Dessutom har vi fri tillgång till hela deras anläggning med aromarum, upplevelseduschar, bad, bastu, gym, handduk, badrock och tofflor =)
JAG blev JÄTTEGLAD!!!

Efter jobbet hade vi bjudit hem Anders familj på fölsedagsfika och eftersom Anders fyllde 3... jag menar 30 så fick han designa sin egna tårta, utan regler!
Fantastiskt, den blev.... det blev en tårta, och den var god. såhär såg den ut:

Chokladsockerkaksbotten, mosad banan, chokladpudding, tårtbotten igen, lemon curd, vaniljkräm, tårtbotten, grädde och smågodis!

Sen kom gästerna precis i tid och efter att vi bjudit på watermelon-shakes och öppnat paket käkade vi alltså tårta, drack nespresso och fikade en bra stund!

Närmast fönstret sitter Anders syster och här ser vi när Anders tar en bit av den speciella tårtan! Lycka! =)

Vad gör man med det som blir över på tårtan då? Det problemet såg Anders själv (som tur är) till att eliminera genom att ha ner tårtresterna på golvet... nåja... man blir visst aldrig för gammal för att spilla ;)


Kommentarer
Postat av: P e M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback