Skattjakten!

Jag har världens finaste AJ!!!

Soppan som ni vet blev så dålig... AJ tröstade mig med att vi åkte till vår favorit-thairestaurang så jag fick äta min soppa i söndags! Hur sött är inte det?! =)
Men det slutar inte där, den här killen är finurlig - alltså... låt mig berätta om igår:

Den här veckan är AJ ledig från sitt jobb och därmed hemmaman (semester).
Vi hade pratat om att han skulle försöka ta bort julpyntet medan jag var på jobbet i måndags, så det tänkte jag mig faktiskt att han skulle försöka med - kombinerat med väldigt många timmar dataspel förståss. Mycket riktigt. Inte bara försökte han ta bort julpyntet, utan när jag kom hem hade han tagit bort varenda julpinal, placerat "rätt" saker på julpyntets platser och dessutom städat lägenheten... japp, igen!
Han hade dessutom tvättat all vår tvätt, köpt nya torkarblad till bilen och hunnit äta lunch.... och...ja... spela lite dataspel.
Behöver jag erätta hur glad jag blev? Efter en heldag på jobbet kändes det superskönt!
Hur som helst;
Jag gick runt i lägenheten och förklarade hur glad jag var när jag fick syn på min kudde! (Ja nivet den där man sover på i sängen)
På kudden låg ett hjärtformat kort
På kortet stod det "Kram min älskling. Jag har saknat dig hela dagen!!! Ps. Titta undere tangentbordet"
Gissa om jag tyckte det var gulligt!!!


Jag fick min kram och gick bort till tangentbordet och kikade.
Under tangentbordet låg ett pussformat kort
På det kortet stod det "Här finns bara en stor varm kyss. Prova att titta i godishyllan!" (jo, vi har en sån).


Fnittrig som en liten tonåring gick jag och hämtade en stol och tog mig upp till godishyllan (vi har den utanför räckvidd för vår egen skull).
I godishyllan låg... japp! Ett kort till!!! Lämpligt nog format som ett chokladhjärta!


Nu började det bli riktigt avancerat, för nu har killen börjat rimma lite på kortet också! Han skrev "Av choklad blir man glad?! Men pandakorven har en hemlis, fråga honom" (Pandakorven är vår maskot i form av ett mjukisdjur som vi har i soffan).


Sagt och gjort. Jag var fortfarande fnittrig och nu väldigt nyfiken. Jag frågade pandakorven och han svarade med att visa mig ett... ROSKORT!!!
På roskortet stod det "En, räcker kanske idag. Men jag vill ha dig varje dag!!! Titta i vinskåpet så blir du kanske glad."


Jag berättade för AJ hur tokig och gullig han är, och sen gick jag bort till vinskåpet och öppnade!
Där fanns min skatt!
En stor bukett underbara röda rosor och ett rosbukettformat kort med texten "Jag älskar dig!!!"


Jag är så lycklig!!!

Kommentarer
Postat av: P e M

Siamo contentissimi anche noi nel sentire quanto siete felici.Buona continuazione!

Un abbraccio .P+M

2010-01-06 @ 08:59:04
Postat av: Madde

Nu har jag läst!!!

Åh vad gullig och romantisk han är.

Jag väntade dock på att du skulle skriva att han efter alla kort och blommor gick ner på knä och friade till dig... inte?

Det hade varit pricken över i tycker jag. KOm igen AJ!!



Ses imorgon

Puss o kram

2010-01-13 @ 19:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback