Romme 2010!

Hej på er!

Förra vintern, alltså 08/09, testade jag något så tokigt som att åka snowboard.
Jag hade ont ungefär överallt efteråt, full med blåmärken och träningsvärk, men jösses vad taggad jag blev!

I höstas bokade vi resa till Alperna och i början av den här vintern bestämde jag mig för att köpa egen utrustning. Sagt och gjort. Jag köpte min utrustning, och den har länge fått ligga och vänta på ett invigningsåk.

Så stolt med min nya utrustning och absolut ingen snö!

Men i helgen var det alltså dags!
Solen sken, snön vad på plats och minusgraderna var ett faktum. Romme alpin låg för våra fötter! Vi var totalt 8 taggade vänner som spenderade en förträfflig helg i den närliggande skidorten.

Vi började helgen lite lugnt med att sex stycken av oss åkte upp till lantstället och hade en mysig kväll med sällskapsspel och grillning av marsh-mallows.


På lördag morgon var det dags för backen. Påpälsade efter behov. Det innebar i detta fall följande:
  • dubbla underställ
  • ett mellanställ
  • ett täckställ
  • rånarluva
  • halsduk
  • -30-vantar
  • extra skidsockar
  • samt alla skydd som behövs.
Vi begav oss ut i -26°C (!!!)



Själva åkandet gick för mig skakigt och stakigt, men väl frammåt.

Bilden längst till vänster ser ut som att jag åker och de andra har trillat....
har svårt att tänka mig att så var fallet på riktigt...

Efter halva dagen var det i vanlig ordning dax för svindyr lunch, och sen var det bara rätt ut i backen igen!

Jag och AJ - Lunchdax samt med klädval lämpat för -26°C

Vi trodde faktiskt inte att vi skulle orka åka hela dagen eftersom det var så kallt, men faktum är att vi inte kom ifrån backarna fören 30 minuter efter att allt hade stängt. Betyg på mycket lyckad dag!

Solen går ner bakom toppen...

Fyra tappra snowboardåkare bytte på kvällen plats med två nya...


Till vänster - sällskapsspelarna, Till höger - ... ja ni ser ju den sociala nivån ;)



...Och sen var det bara rätt ut i backen igen på söndag morgon... fast då i -28°C!

Kommentarer
Postat av: Madde

Åv vad härliga bilder.. Du är ju proffs!!!

Duktig kicka..



Ses imorgon

Kram

2010-01-13 @ 16:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback