AVATAR

Godagens!

Igår var det bara skräp på TV och eftersom jag och AJ är fria som fåglarna själva samt att jag var frustrerad över min misslyckade soppa valde vi att spontangå på bio!
Det blev AVATAR!

Jag är vanligtvis verkligen inte ett fan av fantasy, Sci-Fi eller Action och den här filmen innhehöll mycket av alla de tre genrerna. Ni kanske förstår att jag var skeptisk!?
Jag tänkte i alla fall att större flopp än soppan kunde det inte bli, så vi drog på oss mängden ytterkläder som behövs, packade ner biosockarna och knallade iväg till bion.
Vi unnade oss en stoooor popcornmeny, fick utomordentligt bra platser i salogen (mitten, mitten) och filmen började snart.

Jag var mycket skeptisk i början "Suck, ännu en förlorad soldat som räddar världen" tänkte jag, men efter några minuter kom jag på mig själv vara helt och fullständigt tagen av filmen. Na'vi-folkets värld på planeten Pandora är helt fantastisk. Självlysande djur och växter och kattliknande "människor" som gör allt för naturen som i sin tur gör allt för dem.
Många av scenerna liknar plancher från 90-talet i psykadeliska färger, och musiken är gripande. Man blir inte förvånad vid tanken av att detta är regissören till Titanic.

Filmen var lång. 2h och 41min och hela den stora menyn tog slut, men när den väl var slut kändes det ändå inte som att den varit för lång.

Som alla sagor var den något förutsägbar från stund till annan, men inte helt given.
För mig som skeptisk till fantasy, sci-fi och action var den väldigt bra... Fantasy-fantaster kan jag inte tala för.

AVATAR får NNNN-
(fyra Nadjor. Egentligen tre men en extra för fantastisk miljö och ett minus för att den var lite väl förutsägbar)


Kommentarer
Postat av: Valentino Almhage

Ja man förstod ju att den skulle sluta lyckligt på något sätt och att Pandora och sitt folk skulle klara sig. Jag satt ändå och tänkte på hur det skulle gå till och det var nagelbitande där mot slutet.

Just nu direkt efter att jag sett den så har jag inte något dåligt att säga om den förutom att den tog slut :P

Jag är lite utav ett fantasy-fan och tycker faktiskt att den är värd 5/5 ;)

2010-01-06 @ 00:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback