Gangster med nya gardiner

Hej på er!

Efter en alldeles lagom händelserik, men onormalt snöig söndag sätter jag mig ner för att blogga lite om helgen som varit.

Magen är mätt efter middag hos svärisarna och jag är sådär härligt kall om öronen som man är när man varit ute i -12°C för att sen komma in i hemmets varma atmosfär.
Mysigt!
Jag är i bloggstämning.

Jag börjar med att berätta att mina farhågor att vara en av världens tråkigaste människor i fredags stämde. Jag var verkligen skittråkig. Asgarvade inte åt komedifilmen, somnade innan den var slut, kände inte så mycket smak av den indiska maten vi köpte hem, tyckte inte vinet smakade något... ja ni förstår. TRÅKIG.

Igår, lördag, var bättre!
Efter en dag med frisörbesök för Anders (som om möjligt blev ännu finare i sin nya frisyr) födelsedagspresentinhandling och uppstyrning av kvällens klädsel tog jag en tupplur innan det var dags att göra sig i ordning för kvällens partaj (eller ja... Anders tvingade mig att sätta mig i soffan en stund varpå jag toksomnade).

Det var vår kompis MK som fyllde 30 och han hade tema "Gangster" eller "Maffia" på sin fest.


Värdparet!


Bandet - Temilia


Anders, Da Gangsta


Nadja, Maffiabruden


Värsta gangsterparet ;)

Idag har som sagt jättelagom lite hänt.
Anders hade lite styrelsearbete att utföra så att jag passade på att ta en långdusch med ansiktsbehandling, plocka i ordning i lägenheten och laga mat. Svampsoppa med chorizo blev det till lunch!
Visstja, jag har bytt gardiner i sovrummet idag också! TACK igen mamma! Dom är helt perfekta! Och duken på bänken blev också super, men den tog jag inte kort på.

Äntligen lagom långa och vackert vita linnegardiner!

Nu ska jag testa mina arbetskläder. Imorgon är det nämligen butikspraktik som gäller för min del. Det ska bli spännande att komma ut i verksamheten och testa den sidan av det hela igen. Hihi... känns lite lustigt nu när jag tänker på det... jag ska vara prao! =)

Så, nu är det dags att sluta.
Jag kanske gör en kopp thé sen och tar det lite lugnt i soffan med min älskade. Vi kanske tittar på något kul på TV medans snön fortsätter att falla utomhus... ni vet sådär lagom enkelt...

...precis som det ska vara idag..!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

Skönt att du är bättre.

Snyggare gangsterbrud får man leta efter. Så snygg är du..

Lycka till på praon i morgon.



Kram

2010-02-21 @ 21:50:10
Postat av: PetramedAochE

Låter som en underbar helg!



Hoppas att praon går bra idag! =)



kram

2010-02-22 @ 14:06:47
URL: http://www.PetramedAochE.se
Postat av: FZ

Tjena! Long time no see, kul att se att du ska ut och kränga sprit... italienska viner to the people!



Ha det gott!



PS på onsdag kommer Zlatans Inter.. eller hmm... Etos Inter krossa! :P

2010-02-22 @ 14:13:02
Postat av: Madde

Du har något att hämta i min blogg....



Kram

2010-02-22 @ 22:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback