Jul är bra för själen

... och mellandagar är inte heller så dumt!

Efter en supermysig julafton hos svägerskan med hela Anders del av familjen åkte vi på juldagen ner till min hemstad och firade jul med min del av familjen.
Jag skulle kunna ägna ett helt blogginlägg över hur fantastiskt mysigt det är med jul på alla sätt och vis men jag tror jag låter var och en av mina läsarer ta ett djupt andetag...
... Andas in!...
Tänk på den där känslan när alla sitter och ler, alla är förväntansfulla, det luktar kanel, det är varmt inomhus och det snöar ute. Stämningsfull musik.
Tänk på lyckan som finns just där och just då. Gemenskapen. Barn som skrattar...
...Andas ut.. 
Ja, det är verkligen fantastiskt...

Efter det har det mest varit lugnt. Mellandagar = pausdagar.
Har träffat syster och systerbarn, spelat bingo, förlorat i bingo, fått fina klappar och ätit.

Igår åkte Anders hem för att jobba, duktiga killen!
Jag stannade kvar för lite mer ompyssling.
Efter en stund kom Sören hit till mina föräldrar och vi provade våra klänningar som världens bästa mamma syr till oss. Sören ska ju vara min tärna!
Made of honor!
Fantastisk känsla, roligt, fnittrigt. Allt på samma gång!
Det finns många fina och underbara människor i min närhet men jag kan inte tänka mig någon annan som passar bättre som min tärna. Så är det bara.

Idag har jag övertrasserat mitt kort på mellandagsrean. Okej, inte övertrasserat, men jag har spenderat en del pengar i alla fall....
Tröja 2st
Festtopp 2st
Byxor 1par
kjol 1st
kavaj 1st
......... Det går fort när det är roligt...

Nu ska jag gå och mysa med mamma medan hon fixar min och Anders ryggplattor (ska sy på en liten rem för att de ska sitta bättre) och sen ska vi fixa ytterligare lite med brudklänningen. Surrealistiskt.

Sen ska vi mysa i soffan tills det är dags att sova natten.... med avbrott för festmåltid förstås ;)

Imorgon är det dags att åka hemåt igen. Har fått tågplats med JeSus vilket känns riktigt kul!!! Låt oss nu hoppas på att vårt 13:42-tåg inte blir uppskjutet till 21:30 som jag drömde i natt... det vore just snyggt...
...... men ...... å andra sidan........ i så fall är det jag som ser till att träffa Sören igen!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback