Lugn helg

Hejhopp!

Igår var jag och Anders på stan med MH och HL (ett kompispar).
Vi började med en fördrink hos dem och fortsatte med KÖTT på Texas Longhorn.
Jag fick tyvärr skicka tillbaka min första köttbit eftersom de gjort den mer välstekt än medium först, men sen fick jag en riktigt finfin bit, så det var väl värt väntan. Jag ska beställa "Riktigt, riktigt blodig" med en gång nästa gång ;o)

Sen gick vi vidare till ett drinkställe i stan som heter "vampyre lounge". SÅ FRÄCKT!!!
De hade massor och jag menar MASSOR) drinkar. Alla till vettiga priser och alla vi testade var supergoda! (okej, den sista jag tog, den med mixad gurka, den kanske jag avvaktar med nästa gång, haha)
Min favorit blev Bazil Grande med bland annat jordgubbar, basilika och svartpeppar. MUMS!

Jag med min perfekta köttbit (när de andra redan ätit upp)

Imorse när vi vaknade bjöd världen på blött väder och anledningarna att gå upp vägdes mot anledningarna att ligga kvar. Så jag låg kvar, bläddrade igenom tidningen som svägerskan gav mig igår när hon kom hit på fika. Mys.
Tidningen är från magnolia och innehåller allt möjligt i pysselväg. Massor inspiration, tips, och förslag. Självklart fick jag bröllopsutgåvan ;o)

Efter en stund var det dags för frukost och efter en ordentlig sådan, bl a med nyskördade tomater från balkongen, och lite fixning i lägenheten och en skön dusch var det dags för oss att bege oss iväg.
Vi hade tid hos en bröllopskoordinator på ett ställe som är potentiellt för oss att ha bröllopet på och mötet gav en hel del... =) nog sagt om detta.
Efteråt åkte vi till centrum och jag fick ta nytt kort till mitt körkort.
För en gång skull handlade jag inte några pysselsaker, utan höll mig till ursprungsplanen: Hyra film, ta kort, köpa frukost, åka hem (men det var svårt att låta bli, det kan jag erkänna).

Nu sitter jag här och säkerhetskopierar bilder så att jag kan uppdatera operativsystemet på min dator. Det är ytterst nödvändigt och verkligen på tiden. Hoppas det går bra.

Sen ska vi göra tacos och bara mysa till filmen "new moon". Perfekt en regnig kväll som denna.

Hoppas det regnar imorgon också så att jag får hinna pyssla lite den här helgen =)

Kram och gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback