Lingontomt och kantarellväder!

Hejhopp!

Först: Idag mår jag bra!
Som vanligt bröt ingen förkylning ut. En kvälls vila och jag är på topp (nästan) igen!

Idag:
Underbart väder har det varit idag! Sol och bitande kallt, äkta kantarellväder som jag brukar kalla det eftersom jag får ett otroligt sug efter att gå runt i skogen tills det riktigt biter i kinderna.
Gillar verkligen när det är så :)

Några kantareller har vi inte plockat men idag efter jobbet åkte vi till tomten en sväng.
Minns ni när jag plockade blåbär där? Då var marken typ blå av de mjuka, söta bären. Så gott var det om dem.
Nu var marken typ knallröd! Lingon överallt!
Hade varken burk eller påse med mig men tog vattenflaskan som vi hade i bilen och tömde den.... Tog inte speciellt lång tid, eller speciellt många meter innan den var full till bredden med lingon!
Imorgon blir det rårörda lingon och blodpudding! MUMS!


Vackra bär!



Sen, när vi kom hem, så lagade jag mat på hemaodlade grönsaker, fullkornsspaghetti, chevré och lite räkor. Blev riktigt smarrigt!


Nu är det hög tid att sussa kudde. Imorgon ska vi till jobbet tidigt och jag måste gå upp klockan fem (05:00)

Kram och gonatt!
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback