Höstmys i hemstaden

I helgen var vi som bekant hos mina föräldrar (a k a Pastan) och hälsade på.

På vägen till hemstaden åker man förbi en godisaffär som påstår sig vara sveriges största (så är det inte) och vi kunde inte låta bli att svänga in. AJ tog kort på mig vid en skylt, men egentligen ville jag att han skulle vara brevid skylten, det är ju han som brukar kallas för godis, inte jag =)


Några hekto socker rikare åkte vi vidare.
Som vanligt var det supermysigt  hos mamma och pappa, och den här helgen förgylldes ytterligare genom att vi tog en låååång promenad i skogen och plockade svamp.

Skogsmullarna


Pappas fina svampkniv
(som han fått av oss)

Vi fick ett väldigt lyckat resultat av vårt plockande och kom hem med två sånna här korgar och en luva blåbär!

Smörstekta trattisar och låbärssmoothies?

På kvällen hade mamma och pappa förberett en riktig festmåltid bestående av fördrink med tilltugg, en oförglömlig plankstek till hvudrätt och choklad till efterrätt. Riktigt fint var det också! Jag blir liksom rörd... =)


Både ögonen och magen fick sitt goda!

Det mysigaste med hela helgen var helt klart att bara få umgås. Jag önskar att landet var ännu smalare så man kunde korsa det snabbare... men det har jag ju å andra sidan önskat i två år för att få vara mer med AJ....
Aldri' ä ho nöjd, höna'.

I alla fall...
Sen när vi kom hem på söndagen skulle vi egentligen ha gått och dansat men eftersom vi har så helskotta mycket att göra på veckrona prioriterade vi att pyssla i lägenheten istället.
Nästa helg kommer ju SusBus hit, och även om vi inte hinner klart allt så skadar det ju inte med lite ordning i röran... eller hur!?

Kramelifax!


Kommentarer
Postat av: SusBus

Nämen, ni behöver inte ordna en massa bara för att lilla jag kommer. Jag är van vid ett rörigt hem och är dessutom ganska händig när andan faller på, det kan ju utnyttjas under besöket... =)

2009-09-29 @ 19:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback