Jag - en lägenhetsägare!

Hejhopp!

Igår kom inget blogginlägg av en väldigt väldigt legitim anledning.
Jag satt nämligen på banken till klockan 19 och såg till att bli lägenhetsgare! (och sen gjorde jag äppelkaka)
Japp, så nu äger jag och godisen lika mycket av vårt hem! Tjoho! =)

Många kanske frågar sig hur det känns att köpa "någon annans" och att "flytta in hos honom" vill ni inte ha något som är ERT liksom?
Kom igen nu, säger jag då, Detta är vårt!
AJ hade bara haft lägenheten ett kort tag innan vi träffades, och det mesta av den tiden hade gått åt för renovering.

Första gången jag såg den, innan vi blev ett par, konstaterade jag att vi hade samma smak (fast jag hade lite bättre, eftersom jag är jag såklart ;o) )
Strax efter det blev vi vi och sen dess har vi hela tiden använt varandra som smakråd osv.
"Min" soffa köpte vi tilsamman. "Hans" sängstomme bestämde vi oss för ihop osv.

Det jag inte tyckte om med lägenheten var att det var för dålig förvaring av kläder och att det var förbannat ful färg i hallen, så det och lite annat har vi ändrat på nu.
AJ är helt underbar som låter mig tycka och tänka och vi kommer fram till en mängd bra lösningar tillsammans. Dessutom är det inte dumt att vara ihop med någon som lätt kan slå Martin Timell i hemmafix!

Vi är fortfarande inte helt 100% klara.
En vägg ska målas, någon hylla ska upp och ett gäng möbler skall bytas ut, men det där är sekundära saker.
För mig känns det som vi har gjort allt i rätt ordning, och jag har precis köpt min del i vår lägenhet. Underbart!

Jag och projekt "Bokhylla i sovrummet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback