Dans vs Sushi

Hejsan!

Idag/ikväll skulle jag och AJ gå och dansa men efter att ha haft en helt underbar eftermiddag har vi kommit fram till att stanna hemma och ta det lugnt istället. Ibland måste man ju få göra det också, och imorn är det ju halloweenfest så då blir det verkligen allt annat än lugnt!

Eftermiddagen började med att AJ hämtade mig på jobbet och vi gick en runda i stan och köpte två små älsklingar till mig. Och med älskligar menar jag stövlar.
Jag har länge letat efter ett par stövlar i GoreTex som ska vara fina nog att ha på jobbet, men som sagt av GoreTex, för de ska duga i det slaskigaste av väderlekar.
Eftersom resultatet av denna kalkyl blir = jättedyrt har jag avvaktat tills jag verkligen hittade något jag vill ha. Det gjorde jag idag!
Svarta i mocka/GoreTex aldeles lagom höga och aldeles lagom med klack (dvs ganska låg) samt med greppvänlig undersida och mjuk luddig insida! Lycka!

Sen åkte vi och inhandlade lite saker inför våra halloween-utklädnader imorgon och vi avslutade stadsvandringen med Sushi utan dess like!
Vi gick till ett ställe som AJ fått rekommenderat och tog en "sushi-kombo".
Vi fick 38 bitar sushi/sashimi/friterad tigerräka och allt var supergott!

Pilgrimsmusslor, bläckfisk, tonfisk, rom, fjärilsmussla... inget saknades!

Nu blir det som sagt till att ta det lugnt resten av kvällen...
Ha det så mysigt alihopa!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback