Matlådekatastrof!

Idag på jobbet. Sicken grej...

Jag har allt som oftast med mig matlåda till jobbet eftersom jag tycker att det är godare, hälsosammare och mer ekonomiskt än att äta ute eller på vår restaurang varenda dag.
Idag var en sån "matlådedag".
Grillad kyckling med pasta och pesto. tillbehör: en morot. Enkelt men mums!

Jag värmer kyklingen som var fryst, tar ut den ur micron, lägger på pastan, duttar på peston och ska sätta in den i micron för den sista minuten "sammanvärmning".

*tock**PLOFF*

Jag krockade med microns undersida, och all mat åkte av.
Kvar stod jag med en tallrik i hand med två ynka pastafjärilar med pesto på.

Jag ser mig om.
Noterar att majoriteten av pastan ligger inslängd i den ostädade microvågsugnen, lite av pastan ligger på köksbänken som används av ca 300personer.
Kyklingklubborna har skillt sig år och den ena har störtat som en kemikaze i golvet framför mig och den andra har letat sig in mot väggen på köksbänken...
Det var bara att slänga.
Jag torkade upp, slängde, och gick och köpte mat i restaurangen istället. Som tur är var det något hyfsat gott.

Jag tröstade mig lite med att tänka att nu har jag i alla fall morotsmellanmål till mellanmål i eftermiddag, vilket kändes ganska bra. Dock upptäckte jag strax därefter att det inte finns någon skalare, så även det föll till intet.

Vissa dagar har man lite otur... Idag var en sån dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback