inför jul med la nadja

Det är mycket att göra i mitt hem inför jul.
I år sätter jag visserligen ingen glögg men det betyder inte att det blir mindre bestyr.

Julstjärnorna är uppe, gardinerna är tillpiffade och tomtarna har fått nya hem.


i vanlig ordning byter jag inte gardiner utan piffar istället till dem jag har


Det är riktigt kul att pynta en ny lägenhet i år. Visserligen var jag mycket här runt jul förra året också, men låt oss säga såhär; AJ och jag har inte riktigt samma nivå av julhysteri.
Jag går runt och känner en lycka som kan liknas Piff och Puff i granen från första advent och frammåt, medans AJ är mer av en dämpad karaktär när det kommer till toner av bjällerklang, tomtar i vråna och röda textilier.
Men jag ska nog smitta av mig lite... vad tror ni?

Julstuga pågår sedan i lördags med pyntning och tillverkning av diverse juliga saker.
I går var vi på fika hos kompisen OA som bjöd på 8 sorters hembakta kakor, vanlig glögg + alkoholglögg, nötter, mandlar, russin, ischoklad, skumtomtar, julmust och en underbar stämning.


Julstämning



Till honom tillverkade jag en liten "julgran" av En (En som i trädet En) till vilken jag sockrade ett äpple och piffade en kruka. Söt va?!


JulgranEn

OA är en av de få killar jag vet som faktiskt blir glad över nåt sånt (eller som bakar 8 sorters kakor).

Julstugan fortsätter ett tag framöver nu.
Idag är det de första av julkorten som håller på att tillverkas. Förra året såg de ut såhär, men i år ska de bli finare! Jag har förhoppningsvis midre stress i kroppen i år=)

Imorgon blir det första varianten det godis!


Det här är nostalgi, kärlek, livet... lycka! =)

✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback