Utmaningar och föräldramys

Hejhopp!

Jag vet, en gång i veckan är inte okej bloggmellanrum.

Eftersom jag varit en extremt inaktiv bloggare den här veckan kommer här en förklaring på varför.
Dessutom kantas min förklaring av ytterligare hemmaprojekt i temat "utmaning i vardagen"

Måndag:
Tillverkade lampor. Här kan vi snacka vardagsutmaning!

Varför köpa färdiga när man kan pressa sitt schema och sina nerver till det yttersta?

Det tar längre tid än man tror men det är spännande, knivigt, innovativt och framför allt fräckt! Precis som man vill ha det! Resultatet ser du nedan:


En ryamatta + en lampskärm, lite mönsterpapper, sax, tejp och en penna (samt en mycket kunnig man i huset som kan lösa kontakten) resulterar i tre ryalampor!

 

Tisdag:
Först hade jag temacirkel/kurs (mat och dryck) sen var det dags för att komma i ordning i sovrummet. Vi hade ju stökat ner en del när vi tillverkade vårt sambobord.

Dessutom var det Desperate housewives på TV. Och det är svårt att ta ifrån mig. Resultatet blev i alla fall bra!


Snyggt och prydligt med likadana stolar och ordning på hyllan

Onsdag:
Städdag. Total storstädning och som grädden på moset blev det även storhandling. Klockan 21 fick jag och AJ för oss att åka och handla. 22:30 var vi hemma och supertrötta, men åtminstone så är den sysslan utförd och kan bockas av. Dessutom invigde vi den underbara vardagsutmaningen, dvs hyllan som AJ gjorde förra veckan.

Varför köpa en färdig när man kan göra en egen - snyggare!


Kryddhyllan som min älskling gjort!

Torsdag:
Fruktansvärd huvudvärk, men skam den som ger sig. Lektion 1 av 3 i klättring utfördes.


Helgen:

I fredags var jag ledig och Pastan kom hit.
Har verkligen sett fram emot den här helgen och att få visa dem lägenheten, och det var helt fantastiskt att faktiskt ha dem här.
På fredagen gjorde vi gamla stan, umgicks i lugn och ro, åt trerätters som jag och AJ gjorde och avnjöt lite öl och vin tillsammans.
På lördagen var det dags för att åka hem till svärisarna och eftersom våra föräldrar trivs väldigt bra ihop spenderade vi nästan hela dagen tillsammans.
På kvällen var vi alla 6 här hos oss och åt trerätters igen. Myket mysigt och lyckat!

Varför presentera menyn på ett vanligt sätt när man kan pyssla fram en liten folder?!

 


Från vänster: Dukat för 6 personer, förrätten och alla utom AJ! (ber om ursäkt över min konstiga min)

Tyvärr går ju tiden fort och nu är det rätt tomt här hemma, nu när alla åkt hem.
Men det är klart, man ska ju inte klaga heller. För jag och AJ har den första lediga söndagen på hur länge som helst och idag ska vi faktiskt ägna oss åt varandra för en gång skull.
Vi började dagen med att tvätta allt och lägenheten är ren och snygg. Nu har dessutom AJ gjort sin italienska-läxa, så nu är det söndagsmys (och kanske lite shopping), om det så är det sista vi gör!!!

Jag önskar er allihop en minst lika mysig söndag som vi tänker ha!!!

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback