Andja utmanar vardagen #2

hejsan!

Som ni vet vid det här laget är jag och min sambos största intressen INTE att göra saker enkelt och snabbt, utan hellre att göra saker lite mer komplicerat, göra det själva och göra det väldigt noga och fint!
Vi har delat upp det ganska bra; han står för det tekniska och jag för det estetiska. Detta leder allt som oftast till att vi utmanar vardagen och de timmar som finns till förfogande.

Så;

Vi har sedan jag flyttade in stört oss på vårt övermöblerade skrivbordshörn som varken är estetiskt eller praktiskt försvarbart.
Köp nya skrivbord tänker de flesta, men inte vi! AJ är händigare än självaste Martin Timell och tillsammans har vi en tendens att bli lätt kreativa.

Såhär såg det ut innan

I helgen fick vi för oss att alltså bygga om!

Men hur gör man nu om man har två IKEA-möbler varav en tunnis som svajar om du blåser på den, och en Board on Frame?
Vi kunde inte göra annat än att knacka, mäta och chansa. Board on Frame som byggmaterial var något nytt, men det skulle gå!


Itusågad Jonas - Board on Frame

Vi var noga med stabiliteten i skrivbordetoch


AJ skruvar fast bakre väggarna

Resultatet då. Ni vet hur man säger att saker aldrig blir riktigt som amn tänkt sig?! Ibland blir det bättre!
Det blev faktiskt ja... helt jä*la PERFEKT!!!


Vårat sambobord!

Igår stack vi iväg till IKEA igen och nu har vi matchande stolar också, men de finns tyvärr inte på bild ännu.

Det var den här vardags/helgsutmaningen. Fler projekt väntar, så håll utkik!

Krams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback