Zzzzzzsssssj

Hej.

Det är med en gnutta bitterhet som inslag i lyckan som jag skriver detta inlägg.
Jag är nämligen så galet trött att jag inte vet vad jag heter.

Låt mig förklara hur det kunde bli såhär;

Igår tog jag ett tidigare tåg än vanligt hem. Detta eftersom jag vet om att jag har en hektisk vecka framför mig, och ville sova lite extra.
Jag skulle vara hemma redan 22:17 (istället för 23:17).

Strax efter att jag tågbloggat färdigt igår, så stannade tåget.
Floby.
Jag har inget minne av att tåget någonsin brukar stanna i Floby!

*piip* (från högtalaren)
"Jaaa..." *paus* "vi står stilla" *paus* "här i Floby... på grund av en" *paus* "elledning som är nere längre fram"
*Paus* "Jag återkommer när jag vet mer".

Sånt händer... man brukar stå stilla i en fyra, fem minuter... i värsta fall en halvtima om något på vägen hänt.

Efter ett antal *piip* "jag har tyvärr fortfarande ingen ny information" började jag tröttna.
Baterierna på datorn var slut. men som tur är hade jag min ljudbok, mina salta pinnar och min frukt...
Okej, det gick ingen större nöd på mig, det var dessutom gratis kafe och thé tack vare mitt val att åka första klass.
Det värsta av allt var att det var så förbannat kallt!!!

De började tillslut prata om att fixa ersättningsbussar.
23:15 sa de till oss att lämna tåget och gå ut till bussarna.
Vi gick ut i regnet, men gick tillbaka in i tåget igen när vi upptäckte att det fanns en (1) buss, till hela tåget.
När buss ett åkt iväg full av folk, så kom buss två osv.

Låt mig berätta, som en parentes, att bistron plundrades. Folk blev som tokiga och bara tog för sig!!!

Jag och min resekamrat (ja man börjar snacka med sin granne efter ett tag) kom med buss nummer 4.
Med oss kom även en del överförfriskade (tack vare bistrohändelsen) människor samt en specifik fullegubbe som skulle till Herrljunga.
Han började peta på min resekamrat och fråga henne om hon var rik och sa att hon skulle skärpa sig.
Vi var tacksamma när han klev (läs snubblade) av bussen.

Klockan 01:22 var vår buss framme i Göteborg.
Om vi tyckte att det regnade i Floby så var det ingenting jämfört med vad det gjorde här i Göteborg inatt!
Det verkligen öste ner, och eftersom jag inte var ensam om att vilja åka hem med taxi bildades en liten taxikö i kaoset.

Taxin jag tillslut fick ta tog ungefär 5 minuter. Jag var hemma 01:46. Blöt, kall, trött med nackspärr och ömmande axlar.

06:00 ringde klockan.
Jag fick sovmorgon till 07:20

Jag är så trött!

ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmm, låter som en mysig resa ;)

2009-05-04 @ 22:31:56
Postat av: PetramedAochE

Mmmm, låter som en mysig resa ;)

2009-05-04 @ 22:32:31
URL: http://PetramedAochE.se
Postat av: Caroline

Plundrades! Jag har sällan hört något så osvenskt!

2009-05-05 @ 19:25:32
URL: http://bakel.se
Postat av: Nadja

Haha, resan var mycket mysig.

Jodå, visst var det svenskar som tog för sig, och säkerligen andra nationaliteter också... inte vet jag, men jag hörde inte till en av dem i alla fall (för er info)

=)

2009-05-07 @ 17:28:12
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback