Att flyttpacka - ett stökigt jobb

I onsdags kom AJ hem till mig och vi hann ungefär säga hej och godnatt, sen var det torsdag.

Ingen sovmorgon här inte, upp me tuppa och börja gräva ur hela min klädkammare.
Med panik i sinnet och ett överfullt golv visste jag inte vad jag skulle ta mig till, mer än att börja sortera, och sortera, och sortera, och packa, och packa...
Sen var det kväll.
i bortsåg från stöket så gott vi kunde
Kräftskiva och ostbricka på tu man hand var inte alls dumt, och vi förtjänade att få dela på ett kilo kräftor, bara i två =)

Fredagen fortsatte som torsdagen börjat, men med ännu mer packning, galet utrensat vardagsrum och sovrum, och mycket mer planering.
AJ fick frukost på sängen och kvällen dansade vi ut på Liseberg.
Hur kan det alltid vara så romantiskt när jag är på Liseberg med AJ?

Lördagen började jag få seriös panik över hur stökigt lägenheten var, hur smutsiga våra "stök-kläder" var och hur mitt hår såg ut, så vi bestämde oss för att ta en liten sejour på stan.
Inget speciellt avancerat eller lyxigt men AJ testade kostymer.... Han är bra stilig den karln... !

Sen återvände vi till det lite mer oglamorösa livet vi lever för tillfället och åkte till Renova med mitt lilla sopberg.♻
En fullastad peugeot och ett Renova-registreringskort senare var vi tillbaka i vår ursprungliga packningsfas.
Hallen, och en stor del av köket avverkades.

På lördagskvällen vart det middagsbjudning hos min kompis IJ och hennes HD (inte hennes motorcykel alltså, utan hennes pojkvän) i deras nya lägenhet.
Vi tog med en egendesignad Aloe Vera (lite stenar och en kruka och så alltså) och en flaska rött vin.
Deras lägenhet var superfin, jättefräsch och IJ lagade till en hejdundrans god middag!
Utöver middag bjöds det på fördrink, förtugg, rött vin och hallonpaj (hennes specialitet) och vaniljsås.
Tack söta IJ för att du gjorde laktosfri vaniljsås bara för att jag behöde det!!! Du är så gullig!
Vi spelade sälskapsspel och fick med oss flyttkartonger i taxin hem.

Söndagen hade vi planerat att bara ta det lugnt på, men eftersom både jag och AJ inte klarar av när något står ofärdigt eller är stökigt, får vi spara "ta det lugnt" till en annan dag (läs: ett annat liv).
Mitt i allt kaos, mitt bland alla flyttkartonger, någon gång strax innan vi insåg att vi hade för lite tidningspapper, blev vi sugna på att baka bröd!
Så det gjorde vi.
Det blev grovt, fyrkantigt och ätbart. Inget att hänga i julgranen, men inte heller något att helt förkasta.
Det var IKEAS shake and bake "swedish rye bread".
Är skeptisk mot shake and bake generellt, men har vart sugen på att testa detta bröd ett tag och köpte det på vinst och förlust för någon månad sen. Vad passade bättre än att använda det när vi ändå rensade ur skafferiet?
Bra drag, jag har frukost hela veckan!

Någon timma med "ta det lugnt" i soffan innan AJ åkte hem i söndags han vi med i alla fall, och tur är väl det.
Jag längtar till fredag när jag ska åka dit!

Nu lever jag bland flyttkartonger och svarta sopsäckar.
Mitt hem har förvandlats till ett lager.
Mitt superutrustade kök som vanligtivis innehåller allt du kan behöva består nu av fyra kantstötta halvdjupa tallrikar, jättemånga udda dricksglas, två kastruller, inget durkslag, ingen potatisskalare, en ministekpanna, en miniwookpanna sex stycken grillknivar, två gafflar och sex stycken skedar.
Jag har även en bakform och en plastskål.

Det har visserligen bara gått en dag, men vet ni något tokigt..?
Jag verkar överleva ändå!!!

Vill ni veta något mer tokigt?!
Jag tittar på kaoset, tittar på flyttlådorna, ser sopsäckarna, tänder levande ljus i vardagsrummet för att få ljus och diskar tre gånger om dagen och hela tiden jag gör något av detta blir jag lycklig inuti...
Allt som håller på att hända...

Lycka♡




Klicka som vanligt för att se bilderna i större format


 
Dag 1 - status: normalt   



Dag 2 - status: panik!


Dag 3 - status: ordning i röran


 
 Dag 4 - status: Kaos under kontroll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback