sista göteborgshelgen

Hej vänner,

Den här helgen, den som stundar nu, är den sista helgen jag kommer spendera i Göteborg under tiden som jag är bosatt här.
Känns lite trist att det är grådassigt väder, att grillsäsongen stammar och att Azaleadalen i slottskogen förmodligen är fylld av gyttja, men vad kan man göra?!
Med lite tur hinner jag ta en vardagskväll med IJ i solen i slottskogen innan jag drar.

Den här helgen skall alltså därför spenderas med att rensa, sortera och packa mina tillhörigheter.
AJ är på väg hit nu, och så snart vi vaknat imorgon är det dags att sätta igång.
Inga ursäkter finns.
Jag har laddat med lite frukt för en komplett frukost som ger maximal energi, och hoppas på att bränna många kalorier på alla de rundor som kommer att gås till och från soprummet, eller till och från second hand -butiken.

Idag däremot tänker jag göra motsatsen.
Jag tänker njuta av min lägenhet i befintligt skick.
Jag tänker slappa, strunta i träningen.
Jag har ätit pasta till middag trots att jag inte ska röra på mig
och jag kommer förmodligen även att äta godis.


Kommer jag ihåg, så vill jag fota lägenheten ikväll eller imorgon bitti innan kaoset bryter ut, så att jag kan titta på fotona om några år, och förhoppningsvis fortfarande tycka att den är så mysig och fin som jag faktiskt tycker att den är idag.


Sovrummet har moccabruna väggar, och inredningen är trä, svart och med vita detaljer. Den gigantiska, silvriga TVn är malplacerad, men stor nog att titta på utan glasögon på morgonen.
Hallen är grön och vit en stor hallspegel hänger över den vita möbeln som jag själv tillverkat.
Vardagsrummet är tråkigt beige, men de fina gardinerna som mamma ägnade lång tid åt att sy, samt min stora soffa, piffar upp! Båda hänger med till nästa hem!
Köket är horribelt, rent estetiskt, men mycket praktiskt uppbyggt.
Badrummet var mitt favoritrum när jag flyttade in.
Det är nyligen stambytt, helkaklat och i enlighet med svensk standard - vitt kakel med blå linje.
Det finns även ett stort badkar och ett läckert duschdrapperi som också följer med.
Balkongen har kass golv. Men den är som  jag tidigare sagt, i läge att se hela Göteborg med kvällssol. Den är underbar!

Näe hörni, hade det inte varit för att jag ska flytta till en riktigt fin, läckert renoverad bostadsrätt med bästa innehållet (AJ) så hade jag inte flyttat härifrån på ett tag.
Jag gillar verkligen min lilla lya och jag kommer att minnas den fylld med lycka och kärlek till göteborg och det liv som jag byggt aldeles själv!



Hejja mig för fasen!



Klicka för att se bilden större
Det ni ser är ungefär avgränsning för vad jag ser från lägenheten en dag med fint väder

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har visst ingen aning om var du har din lägenhet... Sist jag visste det så hade det något att göra med en tjuga, kan man väl säga.

2009-05-21 @ 10:11:39
URL: http://bakel.se
Postat av: Nadja

Aaaah, jag hänger med =)

Nädu, jag flyttade därifrån för tre år sedan. Bättre moves får man leta efter... =)

2009-05-24 @ 23:15:52
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback