i onsdags...

I onsdags hade jag en tråkig dag på jobbet.
Inte tråkig som i långtråkig, utan tråkig i som att det inte kändes speciellt bra med nånting.
Det är mycket just nu med överlämningar av arbetsuppgifter till olika personer, och eftersom det inte finns någon i dagsläget som tar över efter mig blir det väldigt splittrat och de medarbetare som frå uppgifter känner sig i många fall förvirrade och har svårt att få en helhetssyn.
Jag tror att det kommer bli bättre när jag väl inte är där, men det är sannerligen inte lätt just nu.
En inköpare och en travel manager till gamla företaget NU, tack!

I onsdags avslutade jag dagen klockan 16:50 (trots att jag borde suttit minst till 19:00) tack vare underbara SusBus!
Vi åkte raka vägen hem till mig och hämtade lite saker hon skulle ha från min lägenhet, och stuvade in dem i bilen.

I onsdags åkte jag och SusBus på bio!!! Recensionen ,som ofta får vara ett eget inlägg ,kommer därför lite från sidan in i detta, lite mer summerande inlägg.


Slumdog millionaire är en lite annorlunda film än vad jag brukar leta upp på biograferna, och jag är mycket positiv till denna, för mig nya, filmupplevelse.
Den är indisk och de blandar indiska och engelska i språket... Den handlar verkligen om de hårda slummen, och om hur det kan vara för barn att växa upp där.
Med hjälp av Jamal får vi följa med på en resa genom TV-succén "Vem vill bli miljonär", genom slummen, genom tiden och genom hans liv.
Filmen var två timmar lång, men tiden gick väldigt fort, då man satt och hela tiden var nyfiken på vad som skulle komma härnäst... Precis som när man tittar på "vem vill bli miljonär"
Slumdog millionaire får av mig tre Nadjor och ett plus!
NNN+


Åter till verkligheten:

I onsdags var jag och SusBus på Liseberg!
Under en kort sejour skulle jag ta ett par svängom innan det var dags för sängen och SusBus kunde tänka sig att haka på, mest för att få se andra dansa.
Stackaren fick erfara det som enligt mig är den värsta typen av "dansband", nämligen ett sådant som spelar just det vi mernar med "dansband".
Jag gillar rockiga 50, 60-talsdängor, och de flesta band jag dansat till spelar just sådana.
Tyvärr så råkade jag missa vilka som spelade i onsdags och vi fick således stå ut med en helt annan typ.
Något att skratta åt i framtiden kanske !

I onsdags så fick jag träffa en underbar liten smurf också... men eftersom smurfar egentligen inte vill bli upptäckta av människor så ska jag bespara honom det offentliga blogglivet.

I onsdags hade jag en riktigt positiv vändning klockan 16:50!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback