Helgen och berättelsen om Nespressomaskinen

Nu sitter jag på tåget hem igen och ber en stilla bön att inga ledningar skall vara av på vägen.
Det skulle verkligen inte vara speciellt skoj om jag tvingas komma hem vid 01:30 idag igen.
22:17 siktar vi på, ok?!

Jag kommer direkt från min AJs syster och hennes pojkvän.
Vi var alltså precis där och hälsade på i deras nya fina radhus. Varenda gånmg vi ser, besöker eller pratar om folk som flyttat ihop eller bara flyttat blir vi numer inspirerade och letar tips och idéer....
Vi har redan ganska klart för oss hur vi vill inreda etc, men det är ändå kul att se hur folk gjort, hur man kan göra för att förenkla (och försvåra) en flytt.

Innan vi åkte till dem kom svärföräldrarna hem på middag.
Jag och AJ lagade thaimat (kyckling med kokosmjölk etc, enligt ett eget recept som jag faktiskt är rätt nöjd med).
Till efterätt fick vi nespresso och 70% chokladbit med havssalt.

Berättelsen om Nespressomaskinen:
Min underbare AJ upphör aldrig att förvåna.
I torsdags när jag kom fram till honom tog han med mig ut i köket.
Där stod en sprillans ny, SUPERSNYGG, Nespressomaskin!!!!
Han har alltså gått och köpt en sådan till oss!!!
Jag blev så glad. Förvånad, och SUPERGLAD!
Jag har önskat mig en sådan i ungefär ett år, och vi har hela tiden sagt att "när vi flyttar ihop... då..." men inte trodde väl jag att han skulle överraska sådär!!!
Dessutom hade han köpt 6 tillhörande koppar och en årsförbrukning kaffekapslar!
PUSS på dig AJ!!!!

Vi var på lägenhetsvisning idag!
En supersnygg, toklämplig, megaläcker lägenhet som till 100% säkerhet var omgjord inför denna försäljning.
Vi skulle gärna tänkt vidare på den, om det inte var för att den är nyrenoverad. Inte aktuellt för oss som hellre gör det själva, så som vi vill ha det.
Dock är det väldigt skoj att titta på lägenheter tillsammans !

I  går klippte vi oss och tog en sväng med en kompis i Hagaparken. Även Sockholm har tydligen fina parker vilket känns betryggande.
Dessutom investerade jag i en ny helkostym. Nytt jobb=ny kostym, inte mer än rätt.
På kvällen såg vi en riktigt rolig film och provade att göra Margeritas. inte fel alls på en lördag !

Nu tror jag minsann att det är dags för lite relaxing och lite skvällerblaska.

Ha en riktigt skön söndagskväl hörni!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback