dagens tågblogg

Höll på att missa tåget idag.

Var 40 minuter tidig till centralstationen och tog en runda i solen innan jag satte mig ner vid rätt spår 15 minuter innan avgång.
Satt i godan ro och väntade ¨på att tåget ska komma in, när jag plötsligt hör i högtalarna
"tåg nummer X, till Stockholm 20:42, står inne på spår fyra"
Jag såg mig om och tänkte "äh, vad dumma de är, det gör det ju inte alls"
Sen tänkte jag "men... vänta nu..."
Och sen vände jag mig om!
Där stod givetvis tåget, och jag hade alltså suttit med ryggen mot det en bra stund... med nosen mot spår tre!
Ren tur att jag faktiskt lyssnade på högtalarna för en gång skull, då jag efter dessa år lärt mig att sollra bort dess obehagliga ljud.
Hur kunde jag begå ett sådant klantigt misstag?

Det hade just varit snyggt om jag upptäckt det försent...
"nämen titta... där åker mitt tåg iväg... som jag väntat på i 40 minuter"

Resten av dagens tågblogg är en sammanfattning:
»Jag skulle gått på AW innan tåget, men hann inte.
»Sushi och tranbär är gott och bor i min mage
»AJs nya väska är JÄTTESTOR, och jag är inte lika jättestor... kombinationen ser förmodligen ganska rolig ut.
»I första klass sitter man så lång ifrån bordet att man blir lite trött i armarna när man skriver blogginlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback