Ytliga inlägg och lilla rika flickans liv

Var beredd på ett något kritiserande inlägg.

Jag ska inte påstå att jag är fullärd bloggare eller bloggläsare, långt ifrån. Jag är rätt egocentrisk i mitt bloggliv. Läser typ fem, sex bloggar frekvent utöver min egen och skriver bara om saker som intresserar MIG.
Så här är ytterligare lite om vad JAG tycker

Är du känslig eller inte vill läsa detta så kan du titta bort NU!

Då kör vi;

Jag känner varken BlondinBella, Kenza eller någon annan storslagen bloggare för den delen, så jag tänker inte ge mig på dem.
Jag är bara så galet trött på att gå in på en ny blogg och mötas av inlägg som beskriver "dagens ögonskugga", "femton foton på mig för jag är smal och snygg" eller "I Löve mina nya DG-jeans med strass från swarowski som kostade Såhääääääääääääääääääääär mycket"
Tröttnar på lilla rika flickan som råkar äga en macbook pro och vars vardag går ut på att ta en kaffe latte före skolan, bara äta ute JÄMT, shoppa upp pappas pengar på lunchen och ... äh!
Kom med nåt kul liksom!

Våga vara blek och osminkad på korten. Eller du, våga ha kvar gårdagens smink och erkänna det!

När någon berättar om deras nya jeans från H&M som de fick extra billigt på grund av ett litet skönhetsfel, och därför nu går omkring med en retro tygjordgubbe på knät, DÅ blir jag intresserad!
Inte för att jag vill ha en jordgubbe på knät, utan för att det speglar fantasi och humor.

När någon bloggar om vardagen på Guccis avdelning för barnkläder suckar jag, men lägg in ett mönster på "hur du syr din bebbes första sparkdräkt" DÅ läser jag vidare!

Jag var fullkomligt såld på alla julgodisrecept som fanns runt jul, men klarade mig utan  "måste ha detta dyra i julklapp"-inlägg.

Jag hoppas jag blir som min mamma, en supermamma, hon skulle praktiskt taget klara ALLT i hemmet utan färdiga saker från affären samtidigt som hon jobbat heltid.

SJÄLVKLART ska man få gotta sig i sina framgångar, och självklart ska man få leva enligt sina tillgångar, men jag tycker liksom bara inte att det är originellt och intressant att läsa om längre.

Tur att man kan välja blogg efter intresse

Nu kan alla känsliga läsare titta igen =)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Visst är det så att de främsta framgångssidorna handlar om just shopping och uteliv. Jag tänkte på det senast igår. Det finns inga odds för att min sida någonsin ska bli så populär för jag går till jobbet varje dag och dricker inte ens latte och har inte ett enda gucciplagg, använder knappt ens handväska och .... Jag läser inga sådana sidor regelbundet men har varit inne på Kenza (?) någon gång och Blondinbellas med någon gång.

2009-03-05 @ 08:19:32
URL: http://bakel.se
Postat av: PetramedAochE

Puss

2009-03-05 @ 09:30:06
URL: http://petramedaoche.blogg.se/
Postat av: Nadja

Skönt att jag inte är ensam om att tänka sådär =)

2009-03-09 @ 18:37:13
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback