Telefonförsäljare som förgyller min dag

Telefon på jobbet idag

Telefonen ringer och jag svarar
"*företagsnamnet* Det är Nadja"

En säljare presenterar sig, artigt och avslutar med
"Stämmer det att det är du som är inköpare och har ansvar för avtalen?"

Jag svarar:
"Ja, det är jag"

Därpå följer en lååååång monolog om hur bra de är och vad de gör. Allt helt utan att andas.
(Undra om det står i deras CVn föresten "har inget större behov av att andas"??)

Säljaren avslutar efter ett tag
"...Så när du bokar konferenser ska du alltså tänka på oss!"

Jag:
"Fast.. jag bokar inga konferenser, jag har det finansiella ansvaret för dem, och gör avtalen som våra assistenter kan boka mot sen"

Säljaren:
"jaha... men... jaha... då är det inte mig du ska prata med... Då ska du prata med min chef..."

Jag:
"nähe....?!...Jaha... okej..."

Säljare (påtagligt stressad):
"Okej, då ska vi inte störa mer. Jag vill önska dig en bra dag och om du någonsin undrar något är det bara att höra av sig. Tack!!"  *Klick*

Jag:
"...eum...tack...?..." *klick*

Jag kunde inte låta bli att le lite, och undra när hon trodde att hon gett mig numret att höra av mig till om jag undrade något...

En banan och en statistikkörning senare log jag åt det igen, och nu när jag tänker på det ler jag igen!
Härliga säljare som kan förgylla en hel dag!


Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Nadja...var är du?



Jag saknar att få läsa om din dag!



Puss

2009-03-30 @ 13:21:25
URL: http://PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback