Ibland är det bra med regn...

Igår och idag har det regnat i Sveriges huvudstad.
Det har liksom bara ösregnat och vägrat sluta.
Hopplöst.
Passande!

En helg som denna är nämligen ypperlig för just det vi gjort!
Ett unkarlsförråd har tömts, målats om och rustats och en underbar walk in closet har skapats!
Jag och AJ har jobbat på detta drömutrymme i två helger nu, plus tiden då AJ tömt, sorterat och köpt material, och nu börjar det äntligen bli färdigt!
Det enda som saknas är de sista konsollerna, men det lär vara färdigt till midsommar, och efter det är det jag som lägger in en bildremsa över arbetet från start till resultat!!!

I går (lördags)kväll var jag och AJ chaffuörer åt två vänner som var på bröllop. Vi passade på att gå på bio.
Vi kollade in "Baksmällan" eller "the hangover" som visade sig vara riktigt bra!
Jag åt i stort sett en stor popcorn helt själv och drack en stor dricka. Det är ovanligt. Drickan alltså... popcornen är väl inte någon förvånad över.
Recensionen kan du läsa i nästa inlägg!

Med väldigt få dagar kvar till USA resan bestämde vi i resegänget oss för att ses idag och diskutera vår resa.
Vi åkte hem till CM och HL och fikade och planerade.
Nu känns det att det börjar närma sig.
"vad ska du ha på dig?"
"Hur många par skor ska du ha med dig?"
"Vilken resväska tar du?"
"Vem tar med alcogel?"
"Hur ser schemat ut för dag ett?"

Vi är nog ungefär lika förväntansfulla och nervösa allihop, och vi har liksom en väldigt skön blandning på folk i vårt gäng.
Vi har de kulturella, de resvana, shoppinggalningarna, de kulinariskt intresserade, de morgonpigga, de morgontrötta, de kvällspigga, de kvällströtta, träningsnarkomanerna, de medgörliga, de envisa, prylgalningarna, det gifta paret, singelkillarna,  partyprissarna, och dem där det steker.
UNDERBAR kompott som jag är övertygad om kommer både förgylla många stunder samt göra resan till en utmaning.

Jag längtar till allt just nu!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback