Angående rökförbudet

Nu pratas det om att förbjuda rökning på uteserveringar.

Med risk för att få en stor del bloggläsarsverige (eller i alla fall en stor del av bloggläsarsverige som läser just min blogg) emot mig ska jag nu gå ut med följande åsikt:

FÖRBJUD RÖKNING PÅ UTESERVERINGAR!

Men stanna för guds skull inte där!

FÖRBJUD ÄVEN RÖKNING VID IN/UTGÅNGAR!


Finns det något otrevligare än att gå in eller ut från ICA-MAXI, eller ännu värre, dyduschad och på väg ut från gymmet, och TVINGAS att passera ett rökmoln?
Finns det något mer irriterande än att se en mamma gå med en barnvagn och hålla en tänd cigarett?
Finns det en sämre start på dagen än att tvingas gå förbi rökmolnet på trappen på vägen in till kontoret?
(Jag vet att det finns värre saker, men försök förstå bilden)
Skadar man bara sig själv är det en sak, men att tvinga andra till passiv rökning är verkligen elakt!
Gå och rök en bit längre bort om du nu måste, det är inte direkt så att jag kan rita upp en ny dörr, någon annan stans, att gå ut genom bara för att du måste stå just vid utgången och röka!

Ska givetvis även hutta fingret lite mot de puckon som väljer att montera askkoppar på väggen precis vid utgångarna. hello? Hur tänkte ni nu?

Jag har en rökande vän, vi kan kalla henne Sören, hon är grymt bra på att visa respekt med sånt där. Hon går alltid undan och är noga med att inte blåsa på mig, då hon vet att jag har ont av det. Bra! Så borde alla rökare bete sig!

Det finns vissa av oss som är allergiska mot rök, men det finns inte rökare som är allergiska mot att sluta röka!!!

Det var dagens åsikt.
Kram och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback