Kö, äggmacka och seg dammsugning

Efter jobbet idag åkte jag raka vägen till affären för att köpa färska fina grönsaker till helgen.
Jag gjorde det och kom ut med en kasse innehållandes allt från de fina grönsaker jag var ute efter till charkdelikatesser och det jag kallar torrfoder (nudlar och annat som kan lagras i skafferi i ca 134år utan att bli dåligt).

Hur som helst. Jag snabbade mig i affären och skulle hem och städa, men på väg hem hade ett par stackare krockat och vi andra fick således köa i ganska lång tid. I 40minuter stod min bil så gott som still.
Tycker så himla synd om dem som är med i olyckorna, inte nog med att man har pajat bilen, i värsta fall gjort sig illa, och får stå ute och frysa i chcktillstånd. Dessutom ska 15 000 billister fram och förbi utan någon vidare respekt för det som just inträffat. Ush!

Väl hemma var jag VRÅLhungrig så det fick i vanlig ordning bli mitt favvomellis som är rallarhalva med kokt ägg och kaviar. Mer utförligt recept kommer när jag lyckats ta en bild på detta underbara, tokenkla mellanmål.

Nu sitter jag här och ska dammsuga och damma och jag är bara SÅ trött!
Längtar till klockan 23:17 och vill inte alls dammsuga bort tiden tills dess, utan hellre pyssla med en massa annat. Kan komma på tusen saker jag hellre gör.
Så vad är det här jag har mot dammsugning?
Jo såhär ligger landet:
Jag gillar att städa, fixa i lägenheten, moppa, damma, odla grönsaker, laga mat och en sjuhelskottas massa andra saker som av andra kallas husliga och som av mig kallas mysigt pyssel.
Det finns bara en sak jag verkligen avskyr när det gäller städning och det är just dammsugning! USH!
Tråkigt, otympligt och allmänt störande moment!

Jag har dock (tack vare mina underbara föräldrar) en suverän "ultra silencer" som är en supertyst dammsugare.
Och tack vare mitt egna envetna sinne har jag stoppat luktförbättrare i filtret i form av badsalt (testa, det funkar!!!)
Det är tack vare dessa åtgärder jag faktiskt dammsuger så ofta som "man ska", annars hade jag bara låtit bli.

Nåja, nu ska jag väl ta tag i den där hemska tidsperioden i veckan då man stånkar sig igenom lägenheten konkandes på en stor klump som låter, blåser luft och krockar med listerna.

Överlever jag så återkommer jag.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: AJ

Men jag gillar ju att dammsuga :) ska vi göra en deal ;)

2009-01-16 @ 20:15:36
Postat av: Nadja

Det beror ju givetvis på hur dealen ser ut...? =)

2009-01-16 @ 21:10:02
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback